Krångel i Nynästrakten
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Krångel i Nynästrakten
Nynäspendeln är kaputt sedan fem timmar på grund av nedblåst(a?) träd. Ersättningsbussarna har "kraftiga förseningar på grund av framkomlighetsproblem". Segersäng trafikeras inte alls. 783 mellan Nynäshamn och Södertälje har haft flera inställda avgångar, senaste budet är att den vänder halvvägs. 861 mellan Gullmarsplan och Nynäshamn hade minst en inställd avgång. 847 och 848 är helt inställda.
På Nynäsvägen, riksväg 73, välte för tre timmar sedan "ett tungt fordon" i höjd med Landfjärden. Ena körfältet blockerat.
På Nynäsvägen, riksväg 73, välte för tre timmar sedan "ett tungt fordon" i höjd med Landfjärden. Ena körfältet blockerat.
-
Så man kan stiga på linje 18 vid Alvik och gå av vid Gotlandsfärjan? Tja, varför inte? Med lite ytterligare ombyggnader så kan man kanske komma att åka mellan T-centralen och Almedalen? Frågan är hur många kuponger det kommer att kosta?Byggare Bob skrev:Gräv ner Nynäsbanan i tunnel så slipper vi spårspring och trafikkaos på köpet...
Bildlicens: Creative Commons by-nc-sa.
Enligt radions nyheter kl 01 så är en skolbuss fortfarande fast på väg 73! Framgick inte vilken ålder det är på barnen. Kanske blandat, även om aftonbladet pratar om skolklass. (Undra om de hinner hem innan det är dags att åka till skolan igen?
) Det blir nog en lång natt, både för barnen och dess oroliga föräldrar. (Alla barn har, enligt aftonbladet, lyckats få kontakt med sina föräldrar i alla fall.)

- Ulrik Berggren
- Kontakt:
Ursäkta en liten utvikning, men jag kan inte sluta att förundras över att nyheterna fick mig att förstå att "hela landet" drabbats av "snökaos", när det i mittdalarna kommit högst en millimeter snö sedan igår. Min gissning föll då på antagandet att "hela landet" är ekvivalent med "Stockholm med omnejd". Och se hur rätt jag fick
[Ovanstående ska läsas med ironifiltret på
Ev drabbade smålänningar och gotlänningar får gärna se bort]

[Ovanstående ska läsas med ironifiltret på

/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
-
Vi har inte haft något större snökaos, dock snöfall av olika kraftigt slag, kaos uppkommer i Stockholm med omnejd av vissa skäl.Ulrik Berggren skrev:Ursäkta en liten utvikning, men jag kan inte sluta att förundras över att nyheterna fick mig att förstå att "hela landet" drabbats av "snökaos", när det i mittdalarna kommit högst en millimeter snö sedan igår. Min gissning föll då på antagandet att "hela landet" är ekvivalent med "Stockholm med omnejd". Och se hur rätt jag fick![]()
[Ovanstående ska läsas med ironifiltret påEv drabbade smålänningar och gotlänningar får gärna se bort]
//Lars
- Ulrik Berggren
- Kontakt:
Japp, men inte i hela landet, bara för att det råkar vara lite vitt på OxenstjernsgatanLars Ödlund skrev:Vi har inte haft något större snökaos, dock snöfall av olika kraftigt slag, kaos uppkommer i Stockholm med omnejd av vissa skäl.Ulrik Berggren skrev:Ursäkta en liten utvikning, men jag kan inte sluta att förundras över att nyheterna fick mig att förstå att "hela landet" drabbats av "snökaos", när det i mittdalarna kommit högst en millimeter snö sedan igår. Min gissning föll då på antagandet att "hela landet" är ekvivalent med "Stockholm med omnejd". Och se hur rätt jag fick![]()
[Ovanstående ska läsas med ironifiltret påEv drabbade smålänningar och gotlänningar får gärna se bort]
//Lars

/UB