leifd skrev:Är det ?? Tänk de tycker ju inte jag, däremot tycker jag det är en helt onödig förkortning, som gör att man inte fattar ett dugg.
"Bergkv" kan förstås. I övrigt är eget påhittade förkortningar svåra att förstå. "BL" bör t.ex inte användas om Busslink, utan bara om Borås Lokaltrafik.
Jag använder numera hellre tågförkortningen "Veo" om Veolia Transport i mina filnamn, då "VT" mera låter som Vilhelmina Taxi.
leifd skrev:Tyvärr är de svårt att förstå vad du menar denna text också.......
Sen kan du se mina inlägg som en liten protest mot vad jag (och säkert flera med mej) tycker är slarvigt språkbruk.
En bra idé är att förhandsgranska sina inlägg och läsa vad man själv skrivit, samt även ställa sig frågan om det är lättförståeligt.
Dessutom finns det rättstavningsprogram till bl.a Firefox som fungerar som i Word (ger röda streck under felstavade ord). En mycket bra uppfinning som jag använder mer än väl.
Att sätta ut kommatecken och punkter är också ett bra tips om man vill att folk ska förstå en. Jag har ingen dyslexi, men jag har ofta svårt att tyda inlägg med felstavningar och utan skiljetecken.
leifd skrev:Tyvärr är de svårt att förstå vad du menar denna text också.......
Sen kan du se mina inlägg som en liten protest mot vad jag (och säkert flera med mej) tycker är slarvigt språkbruk.
En bra idé är att förhandsgranska sina inlägg och läsa vad man själv skrivit, samt även ställa sig frågan om det är lättförståeligt.
Dessutom finns det rättstavningsprogram till bl.a Firefox som fungerar som i Word (ger röda streck under felstavade ord). En mycket bra uppfinning som jag använder mer än väl.
Att sätta ut kommatecken och punkter är också ett bra tips om man vill att folk ska förstå en. Jag har ingen dyslexi, men jag har ofta svårt att tyda inlägg med felstavningar och utan skiljetecken.
Precis, visst är väl Firefox ändå en underbar webbläsare, med alla smarta plugin som finns till den.