Fick denna buss på 43:an idag... jag satt som en kung, bussen var skön att köra... och det var inget plexiglas på förargrinden vilket gorde att kundkontakten blev ngt bättre bemötande... det enda jag störde mig på var att dörrbromsen släpte sent och att minsta lilla brunslock så tjöt det i bussen... vibrationskänslig eller vad... sen så fattades det tetrautrustning... nåja den får godkänt iaf
Det är bra att det är lite plats för varor då man trafikera Bäckebol Köpcentrum & Ikea...
PS: Bussen har ett förflutet i Kungsbacka om jag ska gå på infon jag fått...
Exakt den typen som Flygbussarna har. Riktigt bra bussar det med stark motor. Men framdörren på 8500LE e jobbiga o stänga. Med de nyare 8500 med nya panelen så e den mindre jobbig
det är långsam dörrbroms på dessa, bla björknäs har dessa skitbussar. Fjollor kallas som dom av en bussnackare.
hur som helst är det bara att hålla gasen nertryckt, dörrbromsen brukar släppa när man kommer upp i ca 1500 rpm om man vill komma ivåg fort.
vill man inte göra så är det bara stänga alla dörrar, rör ej gasen, räkna till 5, då har dörrbromsen släppt och bussen börjar köra så fort man trycker ner gasen
Ägare till en Canon S3, Nikon D40- 18-55 / 55-200
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Eller varför har man inte som Veolia Partille att det ej finns dörrbroms på de bussarna som går på Lila Express. Om man vill dra iväg med den bussen=tryck ner gasen mycket. Inte ens Volvos 5000 har en seg dörrbroms som denna.
Saabare skrev:Eller varför har man inte som Veolia Partille att det ej finns dörrbroms på de bussarna som går på Lila Express. Om man vill dra iväg med den bussen=tryck ner gasen mycket. Inte ens Volvos 5000 har en seg dörrbroms som denna.
kanske det, men detta är en riktigt skitbuss
Ägare till en Canon S3, Nikon D40- 18-55 / 55-200
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB