Bildgåtesvar + 2 nya bilder

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
Martin Bernandersson
Inlägg: 292
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 23:51
Ort: Köln

Bildgåtesvar + 2 nya bilder

Inlägg av Martin Bernandersson »

Det var tydligen ingen som kunde lista ut vad jag var någonstans i min bildgåta (postad 1 sep 00:03), så här kommer facit:

Jag var i Riga, och stod och väntade vid hållplatsen Nacionala Opera. Jag väntade på linje 7 som skulle ta mig till arbetarkvarteren på Maskavas Iela (Moskvagatan).

Här bjuder jag på två andra bilder från Riga: Först en gammal vagn som gick med reklam, samt en arbetsvagn som jag tycker ser väldigt underlig ut, ser ut som en tankvagn... någon som vet eller kan spekulera i vad den används till?

Bild

Bild

Bilderna är tagna i juni i år.

/Martin
Dennis Hage

Inlägg av Dennis Hage »

Hej, Jag var i Riga i Juli 2000 och såg den 'i action'. Den sppolar gatorna rena. I allafall verkade det som sådant. Den sprutade vatten över hela gatan och låt som en stenkross när den körde förbi.

Såg du också hu fiffigt dom sparade på järnskrot i luften i korsningar med trådbuss. Trolley stången vred sej åt mitten av banan där den gick igenom vad som såg ut som en vanlig trådbusskorsning istället för spårvagn/trådbuss. Den var väl isolerad. Dom behövde då bara 2 stycken istället fyra.

mvh Dennis
Martin Bernandersson
Inlägg: 292
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 23:51
Ort: Köln

Inlägg av Martin Bernandersson »

Dennis Hage skrev:Hej, Jag var i Riga i Juli 2000 och såg den 'i action'. Den sppolar gatorna rena. I allafall verkade det som sådant. Den sprutade vatten över hela gatan och låt som en stenkross när den körde förbi.
Ok, jag trodde att det var något sånt, eftersom det kanppast var en dieseltank, vagnen drivs ju av el.
Dennis Hage skrev: Såg du också hu fiffigt dom sparade på järnskrot i luften i korsningar med trådbuss. Trolley stången vred sej åt mitten av banan där den gick igenom vad som såg ut som en vanlig trådbusskorsning istället för spårvagn/trådbuss. Den var väl isolerad. Dom behövde då bara 2 stycken istället fyra.

mvh Dennis
Nej, det tänkte jag inte på, har inte riktigt öga för sådana detaljer =). Åkte dock trådbuss, för första gången i mitt liv, det var en upplevelse.

/Martin
Skriv svar