Överdäckning: Örnsberg-Axelsberg

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
LÅ1
Inlägg: 14849
Blev medlem: tisdag 15 mars 2005 15:32
Ort: Kungliga huvudstaden

Re: Överdäckning: Örnsberg-Axelsberg

Inlägg av LÅ1 »

Anders Hanquist skrev: lördag 07 maj 2022 22:38
M224 skrev: fredag 06 maj 2022 22:59 En tråd som inte varit aktiv på låt säga 12 månader kunde med fördel låsas per automatik.
Frågan dyker upp med jämna mellanrum, men inget händer. Håller med om att det bör finnas en sådan funktion. Om det skall vara 12 månader eller mer kan diskuteras. Men FEMTON ÅR är definitivt för lång lucka. Många dåtida deltagare har lämnat forumet för länge sedan.
Frågeställningen i startinlägget blev ju besvarat med att det i princip inte blir någon överdäckning. Frågan har ju varit aktuell länge.
Hade man satt i gång med en överdäckning nu så hade väl det varit lämpligt att diskutera även det i den här tråden, som ju handlar om överdäckningen. Många ämnen kan väl vara levande under lång tid. Och det kan vara intressant att ta del av vad som diskuterats tidigare.
Problemet är väl snarare att de som får upp tråden inte blir uppmärksammad om att det finns gamla inlägg i tråden. Inte att inlägge är gammla.
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Diripsi
Inlägg: 550
Blev medlem: torsdag 16 maj 2019 14:11

Re: Överdäckning: Örnsberg-Axelsberg

Inlägg av Diripsi »

Men för guds skull, det finns redan en tråd som handlar om detta med att skriva i gamla gamla trådar:

viewtopic.php?t=42879

Jag stör mig inte det minsta på att gamla trådar dras upp. Däremot är jag förbannat trött på att vissa skribenter tvunget måste diskutera fenomenet som sådant i VARENDA tråd där detta har skett. Att moderatorerna tillåter detta att fortgå är obegripligt!

Denna tråd handlar om överdäckningen Örnsberg-Axelsberg och absolut inget annat!
twr
Inlägg: 8899
Blev medlem: lördag 14 november 2009 11:48

Re: Överdäckning: Örnsberg-Axelsberg

Inlägg av twr »

Diripsi skrev: söndag 08 maj 2022 1:13 Men för guds skull, det finns redan en tråd som handlar om detta med att skriva i gamla gamla trådar:

viewtopic.php?t=42879

Jag stör mig inte det minsta på att gamla trådar dras upp. Däremot är jag förbannat trött på att vissa skribenter tvunget måste diskutera fenomenet som sådant i VARENDA tråd där detta har skett. Att moderatorerna tillåter detta att fortgå är obegripligt!

Denna tråd handlar om överdäckningen Örnsberg-Axelsberg och absolut inget annat!
Helt rätt. Vill man ifrågasätta forumets regler finns det andra platser att diskutera det. Tack för att du påpekar det!
twr
-----------------------
Var sak på sin plats.
daniel_s
Inlägg: 14164
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Överdäckning: Örnsberg-Axelsberg

Inlägg av daniel_s »

Men för att få ordning på en specifik tråd måste man väl ändå få påpeka för folk när de reagerar på gammal information som om den vore ny. Det är annars rätt störande att behöva upprepa en diskussion man redan haft…
twr
Inlägg: 8899
Blev medlem: lördag 14 november 2009 11:48

Re: Överdäckning: Örnsberg-Axelsberg

Inlägg av twr »

daniel_s skrev: söndag 08 maj 2022 18:45 Men för att få ordning på en specifik tråd måste man väl ändå få påpeka för folk när de reagerar på gammal information som om den vore ny. Det är annars rätt störande att behöva upprepa en diskussion man redan haft…
Ja, absolut. Ditt inlägg i tråden är motiverat.
twr
-----------------------
Var sak på sin plats.
C12C3C3C12
Inlägg: 2077
Blev medlem: måndag 08 november 2010 13:50

Re: Överdäckning: Örnsberg-Axelsberg

Inlägg av C12C3C3C12 »

Klippt från ett tidigare inlägg av mig: Miljön mellan Örnsberg-Axelsberg är inte mycket att hurra för, sträckan går ju i ett dike...
Har en viss erfarenhet av den sträckan eftersom jag började köra på bana 2.
Det borde vara rätt så enkelt att överdäcka den jämfört att gräva ner pendeln vid Sumpan.

Står fortfarande i skamvrå, kollade av en tillfällighet gamla kort ifrån när jag körde på bana 2 som jag tog när jag körde. Det var inte mycket till dike upptäckte jag, i alla fall nerförsbacke från Axelsberg. Hittar inte kort från söder om denna station mot Mälarhöjden.
daniel_s
Inlägg: 14164
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Överdäckning: Örnsberg-Axelsberg

Inlägg av daniel_s »

Det är ju tunnel hela vägen från Axelsberg till Bredäng, så det är väl inte så konstigt att du inte har bilder från den sträckan.
C12C3C3C12
Inlägg: 2077
Blev medlem: måndag 08 november 2010 13:50

Re: Överdäckning: Örnsberg-Axelsberg

Inlägg av C12C3C3C12 »

daniel_s skrev: fredag 13 maj 2022 21:46 Det är ju tunnel hela vägen från Axelsberg till Bredäng, så det är väl inte så konstigt att du inte har bilder från den sträckan.
Kanske det är därför jag inte har några bilder från den sträckan :)
Skriv svar