Veolia 2634 med en inte helt vanlig trafiksskylt...
Postat: torsdag 17 maj 2007 21:53
...ännu IAF 



Hela Sveriges spårvägsajt sedan 1996
https://forum.sparvagssallskapet.se/
Jag hoppas ju rejält att det är av den här typen som Busslink köper in till Råsta-starten... den är riktigt skön att åka med, håller med =)Saabare skrev:Väldigt skön buss att åka i med AC. Undra när de sätter på Veolia Transport dekalerna
Håller med dig! Men.. funkar AC:n i hela bussen, eller är det bara förarac???Saabare skrev:Väldigt skön buss att åka i med AC. Undra när de sätter på Veolia Transport dekalerna
I denna bussen så fungerar hela AC:n. Det var ju hur svalt som helst och inga fönster som behövdes öppnas.Jupiter skrev:Håller med dig! Men.. funkar AC:n i hela bussen, eller är det bara förarac???Saabare skrev:Väldigt skön buss att åka i med AC. Undra när de sätter på Veolia Transport dekalerna
Skoj! Första gången jag ser den. Ska komma upp sådana skyltar i Växjös södra förort Teleborg i sommar (om det inte redan har kommit, har inte varit där än på ett tag). Har du sett 60 också?virtual1 skrev:...ännu IAF
Skyltarna ska nog vara likadana som de är nu. Har inte hört något annat.Kantorn skrev:Skoj! Första gången jag ser den. Ska komma upp sådana skyltar i Växjös södra förort Teleborg i sommar (om det inte redan har kommit, har inte varit där än på ett tag). Har du sett 60 också?virtual1 skrev:...ännu IAF
Oh nej, 40-60-80 och 100 är på ingång till Sverige, tro inget annat! - har dock inte sett nån 60-skylt ännu!Saabare skrev:Skyltarna ska nog vara likadana som de är nu. Har inte hört något annat.Kantorn skrev:Skoj! Första gången jag ser den. Ska komma upp sådana skyltar i Växjös södra förort Teleborg i sommar (om det inte redan har kommit, har inte varit där än på ett tag). Har du sett 60 också?virtual1 skrev:...ännu IAF
Inte 20. 30 - 120.Coppas skrev:Än så länge dock begränsat till vissa pilotkommuner som får testa. Sedan gäller väl hela registret från 20 km/h upp till 120 km/h (och inte bara 40-100) som har föreslagits för vissa motorvägar. Alla hastigheter lär nog inte heller provas.
Mvh // Nico
60-sträcka finns vid Järla sjö i Nacka. (Och säkert nån ananas också)Kantorn skrev:Har du sett 60 också?
På gårdsgata ska man ju köra i "gånghastighet". Hur fort är det? 6 km/h?mickeb skrev:Fast lägre hastigheter som 10, 8, 5 och kanske också 20 då har väl alltid funnits där det är motiverat, oavsett den officiella skalan.
Beror väl på vem som går framför!Verspieder skrev:På gårdsgata ska man ju köra i "gånghastighet". Hur fort är det? 6 km/h?mickeb skrev:Fast lägre hastigheter som 10, 8, 5 och kanske också 20 då har väl alltid funnits där det är motiverat, oavsett den officiella skalan.
Inom järnvägen finns begreppet "sakta gånghastighet" (1,8 km/h) som lustigt nog är långsammare än "krypfart" (max 10 km/h).LÅ1 skrev:"Gånghastighet" är väl långsammare än det som normalt kallas att köra i krypfart! Tror jag!
Krypfart är ett uttryck som funnits länge innom trafiken, och har betytt krypfart i jämförelse med fordonets normala marschfart. Gånghastighet är däremot relaterad till människans normala förflyttningshastighet. Därför tycks dessa två hastighetsbeskrivningar inte riktigt rätt relaterade till varandra!kildor skrev:Inom järnvägen finns begreppet "sakta gånghastighet" (1,8 km/h) som lustigt nog är långsammare än "krypfart" (max 10 km/h).LÅ1 skrev:"Gånghastighet" är väl långsammare än det som normalt kallas att köra i krypfart! Tror jag!
40-skyltar har jag sett på enstaka ställen.virtual1 skrev:Oh nej, 40-60-80 och 100 är på ingång till Sverige, tro inget annat! - har dock inte sett nån 60-skylt ännu!Saabare skrev:Skyltarna ska nog vara likadana som de är nu. Har inte hört något annat.Kantorn skrev: Skoj! Första gången jag ser den. Ska komma upp sådana skyltar i Växjös södra förort Teleborg i sommar (om det inte redan har kommit, har inte varit där än på ett tag). Har du sett 60 också?