Så har den kommit, 54'an. En Scala årsmodell 2007, som ni kan se på bilderna är vissa ändringar i karossen gjorda.. Den största skillnaden är höjning av taket i bakänden, detta för att rymma den stående motorn.. Chassi K310 UB6x2*4 med nya 5 cylindriga Euro 4'a motorn med EGR teknik.. Bussen går mycke mjukt och fint, samt känns pigg o vridstark..
Nya förarmiljön..
Den största invändiga skillnaden var denna bakre upphöjning.. Detta pgr. av stående motor..
Gallofobi - Rädsla för Frankrike, fransk kultur - Vem är inte det? Papafobi - Rädsla för påven - Bättre det än avven. Macrofobi - Rädsla för långa väntetider - Inget för SL-trafiken.
simonbertilsson skrev:Jag har fortfarande problem med att se skönheten i Scalas front, men i övrigt är den jättefin!
Jag hade detta problem i början när dessa var nya, men jag kan säga att den växt sig stark som en utstickare ibland alla skolådor med hjul.. Uppskattar helheten i designen.. En udda men tuff / modig formgivning..
Andreas Ljungqvist skrev:
Det var trevligt att höra Jim.. Kolla gärna sidan med om du vill..
//Andreas
har redan gått igenom den . 2 gånger med.. finns inget vad jag såg att klaga på
Se där.. Trevligt.. Men nog är dom gamle bilderna inga höjdare.. Men så e de ju man lär sig under tiden..
dom nya bilderna slår ju allt.. du skulle sätt mina första bussbilder.. fotade bra fronten och typ zoomade mycket.. nästan pinsamt att titta på dom jämföt med hur mina bilder ser ut idag
Ägare till en Canon S3, Nikon D40- 18-55 / 55-200
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Acela skrev:
har redan gått igenom den . 2 gånger med.. finns inget vad jag såg att klaga på
Se där.. Trevligt.. Men nog är dom gamle bilderna inga höjdare.. Men så e de ju man lär sig under tiden..
dom nya bilderna slår ju allt.. du skulle sätt mina första bussbilder.. fotade bra fronten och typ zoomade mycket.. nästan pinsamt att titta på dom jämföt med hur mina bilder ser ut idag
Är väl ungefär så de flesta börjar.. Men du har utvecklats.. tack för allt beröm..