Sida 1 av 1

Nattens övningar

Postat: torsdag 29 mars 2007 20:35
av Micke Asklander
lotsade en liten grävmaskin som står uppställd vid Slussen.
Vi skulle göra lite jobba mellan Gamla Stan - T-Centralen, men en avstickare.
Vi var vid katastrofporten på bana 2, som det diskuterades om för några dagar sedan.
Så bilder vart det igen.
http://www.askjoh.se/29_3_2007.htm

Micke

Postat: torsdag 29 mars 2007 20:52
av Sparkfot
Fasen micke, du måste ju ha ett av det bästa jobben man kan ha inom tuben, bara dina bilder beskriver vilken miljö du får uppleva, det är ytterst tacksamt att du fortsätter lägga ut bilder!!

Postat: torsdag 29 mars 2007 21:38
av simonbertilsson
Underbart!
För en "Beck - Spår i mörker"-fantast är ju det här rena julafton (antar att sparkfot också tycker om den filmen, med tanke på nicket). :D

Postat: torsdag 29 mars 2007 22:15
av Sparkfot
simonbertilsson skrev:Underbart!
För en "Beck - Spår i mörker"-fantast är ju det här rena julafton (antar att sparkfot också tycker om den filmen, med tanke på nicket). :D
Jag kan filmen ut och in, fram och baklänges med andra ord.

Postat: torsdag 29 mars 2007 23:17
av simonbertilsson
Sparkfot skrev:
simonbertilsson skrev:Underbart!
För en "Beck - Spår i mörker"-fantast är ju det här rena julafton (antar att sparkfot också tycker om den filmen, med tanke på nicket). :D
Jag kan filmen ut och in, fram och baklänges med andra ord.
Misstänkte det. :lol:

Postat: fredag 30 mars 2007 3:56
av Dennis Sigward
Vatten i rillorna används i Toronto för att reducera tjutet i kurvorna på spårvägen. Jag tror denna lösning är ganska vanlig.

mvh Dennis

Postat: fredag 30 mars 2007 16:26
av Salkin
Mycket intressanta bilder!

Något jag funderat på ett tag är hur det egentligen fungerar i bottnen på porten, där man ju har räls och strömskena att ta i beaktande. På den första katastrofportsbilden ser man ju att det är något slags jack urtagna i biten längst ned på porten, men så som det ser ut kan det knappast sluta tillnärmelsevis tätt på det sättet?

Postat: fredag 30 mars 2007 16:48
av Puggen
Salkin skrev:Mycket intressanta bilder!

Något jag funderat på ett tag är hur det egentligen fungerar i bottnen på porten, där man ju har räls och strömskena att ta i beaktande. På den första katastrofportsbilden ser man ju att det är något slags jack urtagna i biten längst ned på porten, men så som det ser ut kan det knappast sluta tillnärmelsevis tätt på det sättet?
Skulle tippa på att det finns någon form att gummibälg eller dylikt som tätar mellan spåren och porten och som kanske blir tät via tryck, ungefär som en vaskpropp fast i större format eller?

Postat: fredag 30 mars 2007 17:18
av poktirity
Inga dåliga portar det där! Skulle inte vilja bli klämd i dem. Hur ofta testas de? Gillade också bilden med tunneln mot T-centralen :)

Treevligt!!

Postat: fredag 30 mars 2007 23:11
av Cecil Bergsteen
Rasande trevliga bilder!!
Mera!!
M.V.H
CB.