Vilka är trafikdugliga med resenärer osv.
Hälsningar
Björn
borde ha bättre koll som Östgöte

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Som det brukar heta om konstverk: "skönheten sitter i betraktarens ögon". Fritt översatt för att passa detta sammanhang, är väl "hårdheten sitter i läsarens ögon". Lägger du in egna tolkningar i vad jag skriver, ska du inte belasta mig för det.Bobjörk skrev:Det var bra Bruse... du förklarade snällt att det fanns en databas... detta har tyvärr inte alltid varit fallet. Ibland har du tyvärr verkat lite väl hård/elak/idiotförklarande (välj själv), när du påpekat förekomsten av vagnhallen. Inget ont menat... men detta vra mycket bättre...
Fortsätt med ett bra jobb...
Som komplement och i viss mån uppdatering av Bruses databas (vilket ger mig dåligt samvete för att Bruse inte fått uppgifter i den omfattning vi Östgötar borde givit honom), skriver jag följande:Björn A skrev:Kan någon redovisa vilka museivagnar man har i Norrköping och även skicket på dom.
Vilka är trafikdugliga med resenärer osv.
Hälsningar
Björn
borde ha bättre koll som Östgöte
Denna vagn http://web.ss.se/vagnhallen/vagn.asp?id=136 100 har littera M95bruse skrev:Hej!
Med risk för att ånyo bli hudflängd pga min vilja att hjälpa till, så finns det på denna sajt en databas, kallad Vagnhallen. Återfinns under Fakta > Vagnhallen.
Vid en sökning på museivagnar placerade i Nkp, fick jag upp detta, följ bara länken:
http://web.ss.se/vagnhallen/museivagnar ... rrk%F6ping
Hoppas det ger svaret på dina undringar. Annars får du hojta till.
(Bruse som aldrig aldrig kommer att sluta hjälpa andra som ber om hjälp, hur mycket skit man än får!!!)
Jag är inte ensam om den tolkningen om vissa inlägg... men så är det...bruse skrev:Som det brukar heta om konstverk: "skönheten sitter i betraktarens ögon". Fritt översatt för att passa detta sammanhang, är väl "hårdheten sitter i läsarens ögon". Lägger du in egna tolkningar i vad jag skriver, ska du inte belasta mig för det.Bobjörk skrev:Det var bra Bruse... du förklarade snällt att det fanns en databas... detta har tyvärr inte alltid varit fallet. Ibland har du tyvärr verkat lite väl hård/elak/idiotförklarande (välj själv), när du påpekat förekomsten av vagnhallen. Inget ont menat... men detta vra mycket bättre...
Fortsätt med ett bra jobb...Stå för dina egna tolkningar, så står jag för mina ord. Låter väl som en rättvis arbetsfördelning?
Betyr det at vogn 1 og 16 får kjøre med bare fører, ingen konduktørLeif D skrev:Vagn 100 (se databas) mycket bra skick, kan användas i veterantrafik, dock krävs dubbebemaning, vilket ska ändras genom ombyggnad inom en framtid.
Ja !! spårvagnar har varit enmansbekänade i Norrköping sedan 1909.BaardB skrev:Betyr det at vogn 1 og 16 får kjøre med bare fører, ingen konduktørLeif D skrev:Vagn 100 (se databas) mycket bra skick, kan användas i veterantrafik, dock krävs dubbebemaning, vilket ska ändras genom ombyggnad inom en framtid.![]()
/Baard
Vagn 100 har luftbroms !Lars Fredrik skrev:Er ikke dette en standard toaksling uten luftbrems? Hvordan har man tenkt seg dødmann da?
lrsfr
Undrende
Leif D skrev:Vagn 100 har luftbroms !Lars Fredrik skrev:Er ikke dette en standard toaksling uten luftbrems? Hvordan har man tenkt seg dødmann da?
lrsfr
Undrende
Ska få fjärrstyrd/automatisk maximaströmbrytare och lutbromstillsättning.
Blir inte 100%-igt, men kommer troligen att godkännas.
Dessutom planeras kabelbyten och inbyggnad av 24vdc-system.
//Leif D
Tyvärr fel, märkt 908 möjligen, men troligen inte, blev snabb döpt till 100.Bussmicke skrev:tror den var arbetsvagn med nummer 908, och märkt Kex Chocklad