Malmköping överlever!
Postat: torsdag 08 februari 2007 14:06
Jourmaster satte förtjänstfullt punkt för den förra debatten!
Om vi nu tänker oss vad behövs för att få drag i Malmköping?
Det finns ett intresse, det handlar om att utöka detta intresse. Inte hitta diverse fel. Någon nämnde SWOT analys i tråden, det är det som behövs. Återigen, snegla gärna på DK vad de gjort. Uppenbarligen finns det en skillnad i angreppsättet, det hjälper inte bara med 40 års erfarenhet etc etc. och att Mikael Lund började 1900-frös-ihjäl. Jag vill absolut inte förringa någons arbete, men det räcker inte bara med det.
Han har gjort något mer än vad vi har förstått, profilerat SHS att bli en form av allmännintresse, snyggt, trevligt attraktivt. Glass i vändslingan och jag vet vad. En gigantisk skillnad.
Att sedan om Knugen skulle komma o inviga något hos oss, Gud i London vad stort det skulle vara.
Exempel: Vi svenskar förstår nog inte vilket lobby jobb det var att få AP Möller Maersk att transportera "Kunga vagnen" till SHS från Australien?
Är vi medvetna om att idag, 2007, är AP Möller Maersk världens största container rederi? Om man förstår detta förstår man det jobb och den inriktning som Mikael Lund lagt ner i sin mission. Det är precis vad vi behöver till Malmköping, power talks.
Om vi nu tänker oss vad behövs för att få drag i Malmköping?
Det finns ett intresse, det handlar om att utöka detta intresse. Inte hitta diverse fel. Någon nämnde SWOT analys i tråden, det är det som behövs. Återigen, snegla gärna på DK vad de gjort. Uppenbarligen finns det en skillnad i angreppsättet, det hjälper inte bara med 40 års erfarenhet etc etc. och att Mikael Lund började 1900-frös-ihjäl. Jag vill absolut inte förringa någons arbete, men det räcker inte bara med det.
Han har gjort något mer än vad vi har förstått, profilerat SHS att bli en form av allmännintresse, snyggt, trevligt attraktivt. Glass i vändslingan och jag vet vad. En gigantisk skillnad.
Att sedan om Knugen skulle komma o inviga något hos oss, Gud i London vad stort det skulle vara.
Exempel: Vi svenskar förstår nog inte vilket lobby jobb det var att få AP Möller Maersk att transportera "Kunga vagnen" till SHS från Australien?
Är vi medvetna om att idag, 2007, är AP Möller Maersk världens största container rederi? Om man förstår detta förstår man det jobb och den inriktning som Mikael Lund lagt ner i sin mission. Det är precis vad vi behöver till Malmköping, power talks.