1. Bilden är tagen en sommardag! Haglen vräkte ner... Jag står på en busshållplats och tar bilden med en dålig mobilkamera. Vad heter busshållplatsen och vilka linjer trafikerar den?
2. En skön gammal X1a, men var?
3. Detta bild är lite modifierad i form av suddade detaljer på bussen. Var är bilden tagen? Linjenummer kanske?
Senast redigerad av djth den tisdag 19 december 2006 22:38, redigerad totalt 1 gånger.
visätra (eller ska det vara visättra), tror att bussen heter 704 eller nå't liknande
Ja det stämmer, det är Visättra. Men förutom 704 går även 713 och 794 där, samt 746X i några dagar till.
det är mycket möjligt - jag brukar gå ned till 'landsvägen', dvs huddingevägen och ta bussen hem till bollmora när jag har hälsat på min bror som bor i visättra
djth skrev:
3. Detta bild är lite modifierad i form av suddade detaljer på bussen. Var är bilden tagen? Linjenummer kanske?
Hörnu - är inte detta Kronobergs län? Det är de enda jag vet som har vita bussar. Chansar på Växjö. Men då kan det inte varit samma resa som de övriga bilderna förstås...
Bild 2 är mycket riktigt Tumba, vid uppställningsspåren.
Bild 3 är absolut från Kronoberg, tänkte väl att Kantorn skulle känna igen sig. Bilden är från Växjö och bussen går på linje 4 mot Högstorp. Snygg buss, tycker jag.
djth skrev:
Bild 3 är absolut från Kronoberg, tänkte väl att Kantorn skulle känna igen sig. Bilden är från Växjö och bussen går på linje 4 mot Högstorp. Snygg buss, tycker jag.
Jippi! Vad glad jag blev! Ännu ett rätt! I omedelbar närhet av andra änden av denna linje bor mkt nära släkt till en mig närstående person.