Oslo i dag

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Andy

Oslo i dag

Inlägg av Andy »

Hei!
Dette bildet er tatt i dag (11.3.2003) og viser utsikten fra Sjømanskolen, fikk en morsom speileffekt på bildet.

Bildet viser DFDS Pearl Of Scandinavia på Vippetangen

Bild

ANdreas
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Jasså, han har nlitt en Båtsman
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

Bussmicke skrev:Jasså, han har nlitt en Båtsman
Vell, ferjen på bildet er min favoritt måte å komme meg til Danmark på.
Ihvertfall bedere enn å sitte 40 minutter på et X2000 på Göteborg C i 30 varmegrader, på grunn av at signalanlegget ikke virker.
Greit nok at jeg satt slik at jeg kunne se noen sporvogner (veit jeg så både M21, M31, M2829 og noen av SSR sine vogner, men det var slitsomt!

Andreas
Användarens profilbild
BaardB
Kontakt:

Inlägg av BaardB »

Og jeg kan bekrefte at bildet er tatt på en tirsdag. Da ligger nemlig Stena Saga i Oslo hele dagen (det er den som stikker fram på høyre side).
På begge båtene serverer de så mye øl du vil, og selger billig cola. På toget får du ikke drikke så mye øl du vil, og ikke har de billig cola heller. Derfor kjører Andy båt :!:
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

BaardB skrev:Og jeg kan bekrefte at bildet er tatt på en tirsdag. Da ligger nemlig Stena Saga i Oslo hele dagen (det er den som stikker fram på høyre side).
På begge båtene serverer de så mye øl du vil, og selger billig cola. På toget får du ikke drikke så mye øl du vil, og ikke har de billig cola heller. Derfor kjører Andy båt :!:
Jo det stemmer de grunnene til at jeg liker å ta båten........
Har et bilde av Stena Saga "Dansebåten også jeg:
Bild

Veit du noe om grunnen til at den ligger i Oslo hele tirsdagen?

Andreas
Nico
Kontakt:

Inlägg av Nico »

Hvis jeg ikke husker helt feil går Stena Saga en dagseiling Fredrikshavn-Göteborg-Fredrikshavn for deretter å gå nattseiling tilbake til Oslo og kommer inn på tirsdag morgen, vet ikke om det er slik nå lenger

EDIT: tror nok det er slutt med denne praksisen, fant ikke noe info på Stena Line sine sider om det, mulig den bare ligger i Fredrikshavn av praktiske årsaker
Användarens profilbild
BaardB
Kontakt:

Inlägg av BaardB »

Reiste med Stana Saga sist helg. Den drar til Göteborg for å bytte mannskap på mandager, for dette er en svensk båt! Derfor kan man på mandager få være i Fredrikshavn nesten en hel dag. Og det tror jeg kan være en fin dag, vi skal gjøre det i løpet av våren.

Forøvrig kan Andreas benytte denne reisemåten til/fra Göteborg også; ulempen er at göteborgerne må ha han der en hel uke :wink:

/Baard
Nico
Kontakt:

Inlägg av Nico »

BaardB skrev:Reiste med Stana Saga sist helg. Den drar til Göteborg for å bytte mannskap på mandager, for dette er en svensk båt! Derfor kan man på mandager få være i Fredrikshavn nesten en hel dag. Og det tror jeg kan være en fin dag, vi skal gjøre det i løpet av våren.

Forøvrig kan Andreas benytte denne reisemåten til/fra Göteborg også; ulempen er at göteborgerne må ha han der en hel uke :wink:

/Baard
Forstår jeg rett: Hvis man bestiller biletter til Fredrikshavn søndag kveld kan man få være med til Göteborg dagen etter?
Användarens profilbild
BaardB
Kontakt:

Inlägg av BaardB »

Ja, men ikke nødvendigvis gratis...
Låst