2 som är tillbaka
Postat: tisdag 17 oktober 2006 19:01
Under sommaren har vi ju saknat M98-vagnarna lite, 23 kom ju i trafik i september och nu har även 22 kommit i trafik.
Båda vagnarna har undersommare fått nya hjul. Tyvärr sliter våra prototyp-M98:or flänsar ganska hårt, vilket gör att man tyvärr måste svarva hjulen ganska ofta och mycket.

M98 22 på Drottninggatan vid Grand Hotel, 2006-10-17. Foto Leif D.
Även M97 69 har under sommaren fått känna på lite vård.
Här har en upprustning av korgen gjorts, främst då pga att den rostsanering som gjordes när vagnarna kom hit, var tänkt att hålla 3-4 år. De flesta av vagnarna har nu varit i Norrköping mellan 10 och 12 år. Även inredningsmässigt har upprustning skett, inredning slits ju den med.
Slutligen så fick vagnen fulltändig utvändig omlackering, vilket då blev i den nya blekgulare färgen.
69 är i och med det första vagn i ordinarie trafik med denna färg. M98 24 och M06 25 har ju denna färg, men ingen av dessa har ännu gått i ordinarie trafik.

M97 69 vid Tyska Torget, 2006-10-17. Foto Leif D.
Båda vagnarna har undersommare fått nya hjul. Tyvärr sliter våra prototyp-M98:or flänsar ganska hårt, vilket gör att man tyvärr måste svarva hjulen ganska ofta och mycket.

M98 22 på Drottninggatan vid Grand Hotel, 2006-10-17. Foto Leif D.
Även M97 69 har under sommaren fått känna på lite vård.
Här har en upprustning av korgen gjorts, främst då pga att den rostsanering som gjordes när vagnarna kom hit, var tänkt att hålla 3-4 år. De flesta av vagnarna har nu varit i Norrköping mellan 10 och 12 år. Även inredningsmässigt har upprustning skett, inredning slits ju den med.
Slutligen så fick vagnen fulltändig utvändig omlackering, vilket då blev i den nya blekgulare färgen.
69 är i och med det första vagn i ordinarie trafik med denna färg. M98 24 och M06 25 har ju denna färg, men ingen av dessa har ännu gått i ordinarie trafik.

M97 69 vid Tyska Torget, 2006-10-17. Foto Leif D.