Nytt spårvagnsnät i Göteborg den 20/8 2003, den gule borta

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
gunnar nordström

Nytt spårvagnsnät i Göteborg den 20/8 2003, den gule borta

Inlägg av gunnar nordström »

:( Hört på resenärsrådet och på div andra håll, så håller västtrafik på att göra om spårvagnsnätet igen. Vi vet ju, att en del ändringar för ett år sedan inte var så bra bla. den gröna vagnen till Hisingen. Den samkör ju med den röde ända till Korsvägen, och folk lär har klagat mycket på detta.
Dum orsak, att ändra fyran var ju att slopa den sk udda hållplatsen i Brunsparken.

Nu planeras ett nytt nät. VEM vet vad???. Jag har hört, att den gule skall dras in för att sedan återuppstå vid ett senare tillfälle. Tolvan lär inte vara med i det nya nätet.

Orsak enl. info är dels pengar men oxå VAGNSBRIST.

Min "feedback" till Västtrafik via resenärsrådet var ÄNDRA inte de sk stomlinjerna i Göteborg linje 1-5 plus 7. Vi har lärt oss dem utantill, förläng dem gärna, men byt inte färdvägar mm. Hur många åker fel via Valand idag pga av den blåes väg eller via Annedal?? Jag gör ibland.

Den båes väg, (så jag inte möts med "mothugg" direkt) kanske är lite befogad för Majornabornas resväg. De kan ta med 3:an via Valand och 9:an via Grönsakstorget.

SÅ VEM VET NÅGOT OM DET NYA NÄTET! Kul om du hörde av dig i Forumet.
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Det nya nätet är inte fastlagt i trafiknämnden och därmed får vi som vet inte tala om något om det ännu.

Ett tips dock - håll utkik i Ringlinien, förhoppningsvis skall något vara färdigt tills tvåan kommer.

/Tony
Med reservation för tyckfel.
Skriv svar