Hejsan,
I Postvagnen har det förekommit en bild på en öppnad tunnelbanevagn och därefter ett antal geniala förklaringar till vad det är vi ser.
Om länken:
http://www.f15.parsimony.net/forum25608 ... 201454.htm
fungerar hittar ni bilden.
Vet någon seriös spårvägare vad det är man försöker ggöra av vagnen?
I PV har pratats om lokdraget men har inte vagnen motorer?
-Per
C13 Cabriolet - Ingen som vet? Det är inte 1 April ännu!
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
-
C13 cabriolet
Det har också svarats, t.o.m. flera gånger, att vagnen var tänkt för transport av snöröjningsutrustning för stationsplattformar men att ramen började bli svankryggig redan när man tog bort karossen.
Därefter sas det att den skulle utrustas med en atbetsplattform för belysningsarbeten i Högdalsdepån.
Det blev tydligen inget utav detta varför sista resan blev till plåttuggen Hugo i Gladö kvarn.
//Lars S
Därefter sas det att den skulle utrustas med en atbetsplattform för belysningsarbeten i Högdalsdepån.
Det blev tydligen inget utav detta varför sista resan blev till plåttuggen Hugo i Gladö kvarn.
//Lars S
Tack för svar
Hejsan,
Tack för svar.
Har läst Postvagnens alla inlägg med det svamlades ganska rejält och eftersom Pv i första hand är ett järnvägsforum tyckte jag att man kunde få ett seriösare svar här.
Och det fick jag.
Nu skall jag ställa en fråga om ASEA's Rc 0-version, men det gör jag i PV.
Hälsningar
-Per
Tack för svar.
Har läst Postvagnens alla inlägg med det svamlades ganska rejält och eftersom Pv i första hand är ett järnvägsforum tyckte jag att man kunde få ett seriösare svar här.
Och det fick jag.
Nu skall jag ställa en fråga om ASEA's Rc 0-version, men det gör jag i PV.
Hälsningar
-Per