C20 2221
Postat: måndag 17 februari 2003 21:29
levererades idag via Tvärbanan, såg ejipaget med vagnar och Z70 vid 13:40 tiden då jag satt på buss 134
Hela Sveriges spårvägsajt sedan 1996
https://forum.sparvagssallskapet.se/
Går de inte till Hammarby först? För installation av nåt??? Eller går de till Högdalen?Daniel Wohlin skrev:Hur fungerar det med leveranserna av C20, går dom till den depå där dom skall tjänst göra på en gång?
Från Västerås till Älvsjögodsbangård dras C20 leveransen på egna hjul i ett eget tåg, som består av Rc lok och några bromsvagnar. Från Älvsjögodsbangård till Marievik av Disellok oftast 2st Z70. Vid Marievik så hämtas C20 av ett SL lok. Alltså så behövs ingen dubbelutbildning SJ/SL. En bild av en A32 leverans som går till på samma sätt.Roger Åhman skrev:Vem kör tunnelbane vagnarna från fabriken. Har dom utbilning på både sj och sl.
Roger
Finns det något bra tips om fotoplats?17AGR skrev:2222 kommer troligen på Måndag 24/2 till Marievik ca kl 11.00
Jaaa! Bilder, bilder, bilder! Någon som kan filma också månne?august skrev:Finns det något bra tips om fotoplats?17AGR skrev:2222 kommer troligen på Måndag 24/2 till Marievik ca kl 11.00
Det är ju sportlov på måndag, så jag kanske kan ta mig ut i söderns djungler beväpnad med en kamera mot farliga spårfordon... haha...
Haha... XM-ettan lämnades in på tvättning i torsdags, så tyvärr blir det nog ingen filmning (dessutom behövs extra kameraman då ? redigera kan jag allt själv)... men vart sjutton skall jag åka och fota??? Är Marievik bäst, eller någonstans på vägen??? Tips??? Annars kan jag ju alltid sova till tolv... det är också ett lockande alternativ...Jonas skrev:Jaaa! Bilder, bilder, bilder! Någon som kan filma också månne?august skrev:Finns det något bra tips om fotoplats?17AGR skrev:2222 kommer troligen på Måndag 24/2 till Marievik ca kl 11.00
Det är ju sportlov på måndag, så jag kanske kan ta mig ut i söderns djungler beväpnad med en kamera mot farliga spårfordon... haha...
Kan i så fall, om det är digitalvideokamera, hjälpa till att redigera ihop en snutt att visa här.
/Jonas.
Men går då inte sj tåget på sl spåret? Då måste väl ändå dubbel utbildning behövas?17AGR skrev:Från Västerås till Älvsjögodsbangård dras C20 leveransen på egna hjul i ett eget tåg, som består av Rc lok och några bromsvagnar. Från Älvsjögodsbangård till Marievik av Disellok oftast 2st Z70. Vid Marievik så hämtas C20 av ett SL lok. Alltså så behövs ingen dubbelutbildning SJ/SL. En bild av en A32 leverans som går till på samma sätt.Roger Åhman skrev:Vem kör tunnelbane vagnarna från fabriken. Har dom utbilning på både sj och sl.
Roger
Den del av tvärbanans spår som Green Cargo-fordonen använder vid tunnelvagnsleveranser används även för transporter till Cementa, som ju ligger ännu längre ner i Lijeholmen. Därför torde ett antal förare ha behörighet att genomföra nödvändiga rörelser med GC-lokomotorer på dessa spår. Förmodligen behövs någon form av särskild behörighet. Jag känner emellertid inte till vad den innebär.PerGH skrev: Men går då inte sj tåget på sl spåret? Då måste väl ändå dubbel utbildning behövas?
Bakgrunden till min fråga är följande.Jörgen Gustavsson skrev:Den del av tvärbanans spår som Green Cargo-fordonen använder vid tunnelvagnsleveranser används även för transporter till Cementa, som ju ligger ännu längre ner i Lijeholmen. Därför torde ett antal förare ha behörighet att genomföra nödvändiga rörelser med GC-lokomotorer på dessa spår. Förmodligen behövs någon form av särskild behörighet. Jag känner emellertid inte till vad den innebär.PerGH skrev: Men går då inte sj tåget på sl spåret? Då måste väl ändå dubbel utbildning behövas?
mvh/ Jörgen G