x
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
-
- Ulrik Berggren
- Kontakt:
Re: SL 59 åter till Centralen fr o m 01.05.
Nåja, det var nog mest den allmänna kritiken som gjorde att de ansvariga här på avdelningen insåg hur fel de tänktJohan Eriksson skrev:Om jag förstått rätt av lokalpressen på Södermalm så har kritiken efter omläggningen av 59an i höstas lett att busslinje 59 åter dras till Centralen. Fast inte samma väg som förr utan via Centralbron! Kanske leder till en och annan försening men vad jag inte riktigt begriper är ändhållplatsen, är den på Klarabergsviadukten framför Centralen/Cityterminalen?
SöS blev en linje kort men den saknas nog inte av många. En sak som bäddade för 59ans korta visit till SöS är att det snabba(nåja) alternativet till City, stombusslinje 2, inte startade samtidigt som 59an lades om!

När det gäller 59:ans slutstation i City så blir den, precis som Johan spekulerade, Sergels Torg, beroende på de utomordentliga vändmöjligheterna i närheten...

/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
-
Linje 66 skall inte gå via Londonviadukten
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
-
Just det, den sträckning den har nu är idiotisk
//Bussmicke.
Stolt ägare av:
Stolt ägare av:
-
- Ulrik Berggren
- Kontakt: