Sida 1 av 1
28/29
Postat: onsdag 22 januari 2003 18:30
av Stockholms T-bana
hej har någon en tidtabell för linje 28 och 29
Postat: onsdag 22 januari 2003 23:03
av Gäst
Du får nog titta på ordinare tidtabeller för Farsta Strand respektive Hagsätra och titta vilka tåg som inte passar den vanliga 10-minuterstrafiken. 28/29 numrerar man extratåg på dessa linjer, och jag tror inte det finns några tidtabeller. Ändstation norrut varierar alltifrån Odenplan till Hässelby (och ibland Råcksta!).
Om jag inte minns fel garanterar inte SL trafiken på dessa linjer, eller gjorde det i alla fall inte förut, varför man nog inte ska hoppas på för mycket gällande tidtabell.
Vore ju ännu roligare om SL motverade linjenummersystemet i tunnelbanan. Linjerna 23, 25, 26, 27, 28 och 29 kommer ju lite då och då som bekant. Ibland vanliga linjernumerna med ett E efter.
Ett annat fenomen som jag sett vid gullmarsplan sent på vardagkvällar är att tågen skyltar "Snabbtåg, stannar ej vid denna station", men ändå stannar..
28/29
Postat: torsdag 23 januari 2003 20:29
av AGR
Linjerna 28 + 29 annonseras ej med tider i tidtabellen på stationer och i ficktitabellen. Den normala tåg följden vid Gullmarsplan mot city på fm är enligt följande 19,18,29,17,28,19 osv. Första 29a passerar GUP kl 07.25 och sista 28a kl 08.19. Söder ut vid T-Centralen är den normala tåg följden på em 19,28,17,18,29,19 osv. Första 29a passerar TCE kl 16.19 och sista 28 kl 17.33 En liten detalj 29 tur 60 vänder vid Högdalen kl 17.56 och går till Hässelby 29an före lämnar HÖD mot HÄS kl 16.46
Postat: fredag 24 januari 2003 9:14
av Ulrik Berggren
Anders: Vet du vad det är för intervaller mellan 19 och 29 söderut vid GUP?
Postat: fredag 24 januari 2003 16:55
av Stockholms T-bana
Anders vet du vart slutstationen för linje 28 och 29 i norr är
28/29
Postat: fredag 24 januari 2003 17:50
av AGR
Det är 2 min mellan 29 och 19 s-ut vid Gullmarsplan både på Fm och Em rusningen. Ändstationerna varierar på norrsidan linje 29 går under morgon trafiken Högdalen-Råcksta och Hässelby Strand- Högdalen linje 28 går Hökarängen-Hässelby Strand. På Em går 3st 29 HÖD-Alvik och blir där linje 28 till HÖÄ. linje 28s övriga tåg går HÖÄ-HÄS. När bana 1 hade ett C4 tåg gickdet ofta på linje 28

Postat: lördag 25 januari 2003 16:03
av Ulf
Igår utgick en 17 i rusningstid. Jag missade precis en 17 efter byte från 24:an i gamla stan. Stod och studerade hur linjerna..
18, 29, 19, 28, 18, 29, 19 och 28
(och dessutom fyra 24:or, tre 13 och en 23:a på spåret bredvid)
..passerade innan det kom en 17. Kanske dags att aktualisera rättviseaspekten för oss linje 17-bor igen? Det är riktigt illa när bara var 9:e tåg åker in på Skarpnäckslinjen.. Man skulle kanske kunna köra några 17 extra i alla fall?
Postat: söndag 26 januari 2003 11:20
av Ulrik Berggren
Just det som du, Ulf, skriver i sista stycket är faktiskt på g (till hösten om jag inte missminner mig). Så, du kan vara lugn...

Postat: söndag 26 januari 2003 15:39
av Ulf
Ulrik:
Ah.. alltid något.. även om jag inte tror att jag kommer att bo kvar där då.. =/.. .. Tja.. Vet du hur detta kommer se ut i praktiken?
Postat: måndag 27 januari 2003 9:27
av Ulrik Berggren
Ulf skrev:Ulrik:
Ah.. alltid något.. även om jag inte tror att jag kommer att bo kvar där då.. =/.. .. Tja.. Vet du hur detta kommer se ut i praktiken?
Jag citerar ur utbudsplanen (sammanställning av förändringar) för 2003

:
På Gröna linjen föreslås således en omfördelning av trafiken under förmiddagens mest frekventerade rusningstimme mot innerstaden. Syftet är att på den gemensamma sträckan norr om Gullmarsplan åstadkomma en jämnare fördelning av resenärer mellan tågen från respektive gren. Detta ger såväl en standardfrbättring för kunderna som bättre förutsättningar att hålla regulariteten i trafiken.
Antalet turewr som ankommer T-centralen mellan kl 07 30 och 08 30 fölreslås minskas från Farstagrenen från 12 till 10 och från Hagsätragrenen från 12 till 11. Antalet ankommande turer från Skarpnäcksgrenen föreslås öka från sex till nio. Motivet för detta är att belastningen per tåg kan vara upp till 75% högre på Skarpnäcksgrenen än på de båda övriga. Trängseln minskar betydligt för resenärer från Skarpnäck, som också får en turtäthetsförbättring, medan utrymmet minskar tämligen marginellt på de båda övriga bangrenarna. [min fetstil]
Utbudsplanen klubbades av SLs styrelse den 5:e november i fjol.

Postat: måndag 27 januari 2003 9:36
av bruse
Ulrik Berggren skrev:
Utbudsplanen klubbades av SLs styrelse den 5:e november i fjol.

Låter najs, särskilt när man som boende i Kärrtorp. När ska denna plan spårsättas?