Efterlysning: fler stationskartor

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Kantorn

Efterlysning: fler stationskartor

Inlägg av Kantorn »

Nu har jag fått blodad tand! Jag vill försöka göra fler stationsutbyggnadsplaneringar!

Är det någon som har någon plan över någon av följande stationer?

(De mest intressanta högst upp)

Fridhemsplan
Hornstull
Gullmarsplan
Tekniska Högskolan
Gärdet
Farsta strand
Farsta C
Skärmarbrink
Vällingby
Liljeholmen
Björkhagen
Bagarmossen
Rågsved
Brommaplan
Rådhuset
Bergshamra
Universitetet
Ropsten
Hägerstensåsen
Fruängen
Mälarhöjden
Hallonbergen
Rinkeby

Jag kan nog inte göra alla, men någon skulle vara kul. Se här så förstår ni vad jag menar.
Professionell tyckare
Mikael Karlsson

Inlägg av Mikael Karlsson »

Jag gillar sådana här kartor som den skiss som fanns i en annan tråd.
Låt gärna SL få ta del av dina förslag, det där var bra! Riktigt proffsigt :!:

Mikael
Användarens profilbild
Kantorn

Inlägg av Kantorn »

Tack för uppmuntran Mikael! Nedanstående är inget klagomål på dig...

Men eftersom konstruktiva svar tyvärr lyser med sin frånvaro, har jag skickat detta mail till SL.se...

Hej!

Oskar Janner heter jag, är kantor i Ryssby, Kronobergs län. Jag bodde i Stockholm i 17 år av min uppväxt och känner till SL-området bättre än många i Stockholm - t ex min bror - som använder det dagligen.

Jag vet att detta kan tyckas förmätet, men en av mina stora hobbies är att göra förslag på utbyggnader av Stockholms tunnelbana. Jag har ju den stora fördelen att inte behöva betala kalaset... Här är mitt förslag:
http://janner.lby.se/Forum/StockholmsTunnelbana.pdf
Jag har genom banverkets plan på utbyggnad av citybanan i Stockholm också lyckats rita en plan över hur station Odenplan skulle se ut, och den blev så här:
http://janner.lby.se/Forum/Odenplanstor.gif

Jag har en fråga också: Finns det möjlighet att hitta fler stationsplaner - i svartvit eller färg - någonstans? De jag helst vill sätta tänderna i är i så fall: Fridhemsplan,
Hornstull, Gullmarsplan och Tekniska Högskolan.

Om jag har bett om hemligstämplat eller sekretessbelagt material ber jag om ursäkt. Det har inte varit min avsikt.

Men svara gärna på mitt mail, även om svaret blir negativt.
Professionell tyckare
Mikael Karlsson

Inlägg av Mikael Karlsson »

Jag är djupt imponerad, och hyser stor respekt för dina skisser på tunnelbanenät och stationer. Här har kommuner och landsting mycket att lära.
Ett litet tips om SL inte svarar på ditt brev. Du har inte försökt med http://www.sparvagsmuseet.sl.se - De kanske har de uppgifter du söker :?:

Mikael
Nima
Kontakt:

Inlägg av Nima »

Tunnelbanans "huvudritning" är ju en allmän handling, det är bara att gå in i Stadshuset och be att få en kopia.
Dock måste du betala en slant för papper ocbg kopiering, men det är det väll värt?
Yeah!
LONG LIVE ROCK'N'ROLL ! ! ! ! !
Användarens profilbild
Kantorn

Inlägg av Kantorn »

Nima skrev:Tunnelbanans "huvudritning" är ju en allmän handling, det är bara att gå in i Stadshuset och be att få en kopia.
Dock måste du betala en slant för papper ocbg kopiering, men det är det väll värt?
Ursäkta att det tagit tid att besvara... har knappt suttit vid datorn.

Problemet med att gå in i stadshuset är väl att jag bor i Småland... Annars var det ett bra tips! Tack!
Professionell tyckare
Skriv svar