c13 1202
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
- Ulrik Berggren
- Kontakt:
Re: c13 1202
antar att du menar C20, adtranzadtranz skrev:hej jag åkte med c13 1202 som har dörrvarning av samma typ som c2. vet någon om det fiins fler vagnar med dörrvarning?

/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
-
...
1202 är enda vagnen med ljud- och ljusvarning vid dörrstängning. Detta var ett test som installerades år 2000. Provet blev inte riktigt vad man väntat sig eftersom dörrvarningen inte fyller samma funktion som på C20. Dörrarna på Cx-vagnar klappar ju igen direkt varpå trafikanterna ändå inte hinner bli varnade. Detta är anledningen (antar jag) till att inga fler vagnar fått detta.
Markus, du är inte bättre själv! Har hittat tre nonsensinlägg av dig. Lägg av du med!Markus Eisler skrev:Är du ute efter att förstöra för oss andra som är intresserade av seriösa diskussioner på forumet, eller vad sysslar du med egentligen?!? Skaffa dig en meningsfull sysselsättning istället för detta larv du håller på med.

Jag och Infomaster jobbar på så gott vi kan. Vi har ett liv

Men ska vi radera inlägg av den sorten som du gör, så får vi ju dubbelt så mycket arbete. Har du tänkt på det?