c13 1202

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
adtranz

c13 1202

Inlägg av adtranz »

hej jag åkte med c13 1202 som har dörrvarning av samma typ som c20. vet någon om det finns fler vagnar med dörrvarning?
Senast redigerad av adtranz den fredag 17 januari 2003 16:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Ulrik Berggren
Kontakt:

Re: c13 1202

Inlägg av Ulrik Berggren »

adtranz skrev:hej jag åkte med c13 1202 som har dörrvarning av samma typ som c2. vet någon om det fiins fler vagnar med dörrvarning?
antar att du menar C20, adtranz :roll:
/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
Fredrik Klint

...

Inlägg av Fredrik Klint »

1202 är enda vagnen med ljud- och ljusvarning vid dörrstängning. Detta var ett test som installerades år 2000. Provet blev inte riktigt vad man väntat sig eftersom dörrvarningen inte fyller samma funktion som på C20. Dörrarna på Cx-vagnar klappar ju igen direkt varpå trafikanterna ändå inte hinner bli varnade. Detta är anledningen (antar jag) till att inga fler vagnar fått detta.
Markus Eisler

Inlägg av Markus Eisler »

Är du ute efter att förstöra för oss andra som är intresserade av seriösa diskussioner på forumet, eller vad sysslar du med egentligen?!? Skaffa dig en meningsfull sysselsättning istället för detta larv du håller på med. :x
Användarens profilbild
webmaster
Webmaster
Webmaster
Kontakt:

Inlägg av webmaster »

Markus Eisler skrev:Är du ute efter att förstöra för oss andra som är intresserade av seriösa diskussioner på forumet, eller vad sysslar du med egentligen?!? Skaffa dig en meningsfull sysselsättning istället för detta larv du håller på med. :x
Markus, du är inte bättre själv! Har hittat tre nonsensinlägg av dig. Lägg av du med! :cry:

Jag och Infomaster jobbar på så gott vi kan. Vi har ett liv :!: utanför Forum, och raderar så gott vi hinner.

Men ska vi radera inlägg av den sorten som du gör, så får vi ju dubbelt så mycket arbete. Har du tänkt på det? :?:
Läs alltid FAQ:en och Reglerna först innan du frågar om Forum.
Markus Eisler

Bra med ett liv utanför forum, Webmaster. Men om du hinner kommentera mina inlägg, kanske du även kunde ha hunnit med att ta bort sådant som inte tillför forumet något, eller?
Användarens profilbild
webmaster
Webmaster
Webmaster
Kontakt:

Inlägg av webmaster »

Läs alltid FAQ:en och Reglerna först innan du frågar om Forum.
Markus Eisler

Eftersom Webmastern tog bort det inlägg som jag syftade på vill jag förtydliga att jag inte riktar min irritation mot Fredrik H Klint! Som sagt - inlägget låg efter Fredriks, men är nu borta. (Vänligen låt detta ligga kvar Webmaster, så inte onödiga dubier uppstår).
Skriv svar