C4 rev sista vagnen...
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
C4 rev sista vagnen...
Vet någon vilken C4 vagn som sist genomgick revision i HY 1998. Jag sommarjobbade i HY under sommaren 98 och jag har flera kort därifrån (vanliga). I augusti började jag i NA, den sista vagnen som kom från HY var C4 2637 (sep), den var väl också den 3:e C4:a vagnen som saknade SL märke fram, 2452 hade bara ett vitt streck, 2592 och 2637 hade helt blåa hyttdörrar.
C4 2554 fick ett SL märke uppsatt av mig en sen sommarkväll 1999. Fanns det någom mer grön C4:a som hade SL märke fram "fast den egentligen inte skulle haft det"
C4 2554 fick ett SL märke uppsatt av mig en sen sommarkväll 1999. Fanns det någom mer grön C4:a som hade SL märke fram "fast den egentligen inte skulle haft det"
-
...
Kanske inte de absolut sista men 2549 och 2560 målades om ganska sent vill jag minnas...
Fyra blå vagnar saknade SL-märke: 2479, 2535, 2592 & 2637
Två gröna vagnar fick SL-märke: 2492 & 2554

Fyra blå vagnar saknade SL-märke: 2479, 2535, 2592 & 2637
Två gröna vagnar fick SL-märke: 2492 & 2554

Re: ...
Rykten som gick här på forumet tidigare talade om att en C4 finns bevarad i HY för att ingå i museeitåget. Någon som kan styrka detta? Jag hoppas att så är fallet då C4 är en väldigt saknad vagntyp enligt mig!
Hälsningar Mikael Ringmarck - Besök gärna min hemsida: http://ringmarck.fateback.com/
Ulf skrev:Står en grön vagn av äldre modell i HY just nu.. undrar om det kan vara den.. man ser den genom fönsterna. Eller så är det någon annan vagn i museietåget. Eller kanske en stackars C6:a som ska till skrot.. Men den ser äldre ut!
Vi får vänta och se. Hoppas verkligen att det är en grön C4:a som står där. Ingen som jobbar i HY och kan ta reda på vad det är för vagn?Daniel skrev:En C6H kan det knappast vara om den är grön, möjligtvis en grön C13. Det var snack om att C4 2475 eller 2513 skulle sparas när jag jobbade i NA, har läst här på forumet att 2548 ska sparas oxå. Men inget som verkar 100% säkert.

Hälsningar Mikael Ringmarck - Besök gärna min hemsida: http://ringmarck.fateback.com/
Vad jag har förstått är det 2548 som skall sparas
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.