Ny Klistrad C20
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Ny Klistrad C20
Delar av den nya reklamen som är klistrad på C20, tursätts antagligen till trafiken på måndagen den 16/1-06.

2059
2059 ska gå på 19-53 16/1. 19-53 är ett av förstärkningstågen mellan Vällingby och Gullmarsplan.
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
-
Ett enkelt svar: för att det är skillnad mellan dekorering som ägaren bett om och dekorering som ägaren inte bett om.Kim Hassel skrev:Varför vill ni ha reklam men inte gr-ff-t- på era vagnar?
Är det för att staten får pengar för reklamen och gr-ff-t- är gratis?
Kapitalister.
Fråga i stället SL varför de inte vill ha fantasifulla aerosolfärgmålningar på sina tåg. (Svaret blir förmodligen "för att företaget XYZ betalar si och så mycket för det". En relevant följdfråga vore då om en aerosolmålare skulle kunna köpa sig plats på tåget? Först då börjar diskussionen bli riktigt intressant.)
Anders
Inför INTE registreringstvång på Forum - skaffa i stället fler moderatorer!
Håller med dig, men det jag är lite nyfiken på är varför folk som inte är ägaren till dessa blir överlyckliga över reklam på vagnarna istället för målningar av gatukonstnärer?Anders Norén skrev:Ett enkelt svar: för att det är skillnad mellan dekorering som ägaren bett om och dekorering som ägaren inte bett om.Kim Hassel skrev:Varför vill ni ha reklam men inte gr-ff-t- på era vagnar?
Kapitalister.
Fråga i stället SL varför de inte vill ha fantasifulla aerosolfärgmålningar på sina tåg. (Svaret blir förmodligen "för att företaget XYZ betalar si och så mycket för det". En relevant följdfråga vore då om en aerosolmålare skulle kunna köpa sig plats på tåget? Först då börjar diskussionen bli riktigt intressant.)
Anders
Re: 2059
Vet du hur den ska rulla i morgon?17AGR skrev:2059 ska gå på 19-53 16/1. 19-53 är ett av förstärkningstågen mellan Vällingby och Gullmarsplan.
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
M224 verkar bo i Stockholm och är således delägare till vagnen. Och även om man inte bor i Stockholm, utan bara nyttjar kollektivtrafiken kan man glädjas åt att reklamen minskar biljettpriserna (medan kl-tt-r har precis motsatt effekt). Dessutom kan man ju helt enkelt tycka att reklamen är snyggare än kl-ttr-t.Kim Hassel skrev:Håller med dig, men det jag är lite nyfiken på är varför folk som inte är ägaren till dessa blir överlyckliga över reklam på vagnarna istället för målningar av gatukonstnärer?Anders Norén skrev:Ett enkelt svar: för att det är skillnad mellan dekorering som ägaren bett om och dekorering som ägaren inte bett om.Kim Hassel skrev:Varför vill ni ha reklam men inte gr-ff-t- på era vagnar?
Kapitalister.
Anders
1) Reklamen hjälper SL (SLL?) med intäkter, vilket är välkommet från min sida.Kim Hassel skrev:Varför vill ni ha reklam men inte gr-ff-t- på era vagnar?
Kapitalister.
2) Jag fotar ofta C20 vagnar, det är kul med lite variation bland allt blått.
Jag tycker att det är ganska kul med folks reaktioner när en av dessa vagnar dyker upp, tror många ser det som en kul grej.
3) gr-ff-t- är olagligt, det är inte reklam, jag ser reklam överallt, varför då inte på en vagn, det handlar inte ens om en permant grej.
Gatukonstnärer? Kallas dom så? Jag kallar dom inte för det, kul namn på folk som förstör nya fina fordon med färg som knappt går bort, rispar rutor, etsar tags på fönster mm, och yes, jag ser ingen skillnad på en kl-ttr- eller en gr-ff-t-, parasiter vore ett bättre namn.
Tycker färgen går bort väldigt bra, eftersom att det inte syns något.M224 skrev:1) Reklamen hjälper SL (SLL?) med intäkter, vilket är välkommet från min sida.Kim Hassel skrev:Varför vill ni ha reklam men inte gr-ff-t- på era vagnar?
Kapitalister.
Jag tycker att det är ganska kul med folks reaktioner när en av dessa vagnar dyker upp, tror många ser det som en kul grej.
3) gr-ff-t- är olagligt, det är inte reklam, jag ser reklam överallt, varför då inte på en vagn, det handlar inte ens om en permant grej.
Gatukonstnärer? Kallas dom så? Jag kallar dom inte för det, kul namn på folk som förstör nya fina fordon med färg som knappt går bort, rispar rutor, etsar tags på fönster mm, och yes, jag ser ingen skillnad på en kl-ttr- eller en gr-ff-t-, parasiter vore ett bättre namn.
2) Var bara helt idiotisk. När jag fotograferar tåg ser jag många som ser målningar på tåg som en kul grej - faktiskt.
Om en gatukonstnär skulle betala SL för att göra en målning på ett tåg. Skulle du tycka det var okej då?
Danne: Dessväre är jue inte gr-f-tt- olagligt, däremot att "måla" på tåg,bostadsfasader eller liknande är olagligt. kl-tt-r är onödigt och fult däremot så kan gr-f-tt- vara snyggt om det är målat på en laglig vägg!M224 skrev:1) Reklamen hjälper SL (SLL?) med intäkter, vilket är välkommet från min sida.Kim Hassel skrev:Varför vill ni ha reklam men inte gr-ff-t- på era vagnar?
Kapitalister.
Då tycker jag du ska kolla noggrannare när du är ute nästa gång, speciellt på dragspelen. Cx vagnarna kan du också slänga ett getöga på...dom är inte vackra direkt...Kim Hassel skrev:Tycker färgen går bort väldigt bra, eftersom att det inte syns något.M224 skrev:1) Reklamen hjälper SL (SLL?) med intäkter, vilket är välkommet från min sida.Kim Hassel skrev:Varför vill ni ha reklam men inte gr-ff-t- på era vagnar?
Kapitalister.
2) Var bara helt idiotisk. När jag fotograferar tåg ser jag många som ser målningar på tåg som en kul grej - faktiskt.
Om en gatukonstnär skulle betala SL för att göra en målning på ett tåg. Skulle du tycka det var okej då?
Vissa C14 vagnar kom nylackarade från Hammarby, dom hann inte vara ute mer än några dagar förrens dom var "nymålade" på nytt. Om du jobbade i Hammarby med att lackera vagnar, skulle du tycka att det var kul?
2) Det finns det säkert folk som tycker, precis som många tyckte att det var kul med reklamvagnarna, många tyckte ex att 2257 Gallerian var väldigt fin. Däremot var 2269 Eniro inte lyckad alls, tycker jag.
Ärligt talat, nej. Jag tycker att gr-ff-t- förslummar samhället. Men det finns ju många som tycker att det är snyggt, jag tillhör dock inte dom. Jag är inte mycket för reklam heller, men om man får in mycket pengar på det så javisst.
Huddinge Sjukhus är ju en av världens fulaste byggnader, grå betong så långt ögat kan se, när ska man få se lite olaglig färg där måntro? Det är ju ofta argumentet bland gr-ff-t-, att man ska måla bort all grå betong.
-
Därför att reklamen a) ger pengar till SL som är ruskigt välbehövligt, graf-itti kostar pengar att sanera ochKim Hassel skrev:Varför vill ni ha reklam men inte gr-ff-t- på era vagnar?
Kapitalister.
b) Reklamen är faktiskt i många fall ofantligt mycket snyggare än de flesta halvtaskiga kl-otterförsök!
Såg vagnen idag. Tycker inte den är speciellt snygg, den är alldeles för mörk.
Hann inte få upp kameran tyvärr.
Hann inte få upp kameran tyvärr.
Mvh Peter
http://peter.web.surftown.se
http://peter.web.surftown.se
Staten, det är du och jag de! Ingen ska fan få sabotera det som vi äger gemensamt. De pengarna kna helrle läggas på exempelvis sjukvården, så folk får vård och inte dör i vårdköerna! Indirket kan man säga att kl-ttr- ser till att folk dör, då de snor pengar från sjukvården. Häpp!BussJohan skrev:Ang kl-ttr-t , Så länge som håller sig till "Statligt ägda saker" & "Större företag" är jag nog glad för kl-tt-r lär inte gå och stoppa.
Det är väll "bättre" att någon gör en målning på ett tåg än på erat hus?
(Försvarar inte kl-ttr- bara sa det)

Så bättre vette fan, ALLT ägs av NÅN! Och som sagt, i detta fallet är nån just du och jag.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Gör det? Det ser lika förjävligt ut, och det är samma person som får betala!BussJohan skrev:Jo, jag vet det är rent åt helvete.
Men jag menade på att det är ju lite bra att dom inte går på folkshus det drabbar ju den enskilda individen mera.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark