Bilder från SSS (Malmköping, Malmö, Dj.g.linjen)

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Fredrik H (medlem i SSS)

Bilder från SSS (Malmköping, Malmö, Dj.g.linjen)

Inlägg av Fredrik H (medlem i SSS) »

Skulle man inte kunna sätta in ett bildgalleri, i t ex fönstret "Tjänster", med bilder från Svenska Spårvägssällskapets banor i Malmköping (framför allt), Malmö och Djurgårdslinjen!? Det skulle vara kul!!!!!!
Med vänliga spårvagnshälsningar SSS-medlemen Fredrik Holmqvist
:P
Johan Eriksson

Inlägg av Johan Eriksson »

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den söndag 26 juni 2011 21:01, redigerad totalt 1 gånger.
Bobjörk

Inlägg av Bobjörk »

Bara en fråga, varför framför allt Malmköping? Är det nåt fel på dom andra banorna eller? Bara undrar. Bilder fråpn samtliga banotr skall det vara, inga prioriteringar. Alla banor är lika värda!
Bantekniker
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Fredrik skrev Malml. Malmköping och Djurgårdslinjen. mig veterligen har SSS inte fler banor än så. :P
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Bobjörk

Inlägg av Bobjörk »

bruse skrev:Fredrik skrev Malml. Malmköping och Djurgårdslinjen. mig veterligen har SSS inte fler banor än så. :P
Jo, men jag bara undrade över ordet: Framförallt inom parentes efter Malmköping... vad är det som gör att det framförallt skall vara Malmköping?

Nu var jag kanske tydligare...
Bantekniker
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Bobjörk skrev:Jo, men jag bara undrade över ordet: Framförallt inom parentes efter Malmköping... vad är det som gör att det framförallt skall vara Malmköping?

Nu var jag kanske tydligare...
Han kanske som många av oss, föredrar en bana eller linje framför andra. Och då lade en en personlig önskan och värdering.
Fredrik H

Inlägg av Fredrik H »

Jag menar inte att Malmö eller Djurgårdlinjen e sämre banor än Malmköping! :( :arrow: Vad jag menar e att man kanske kan ta fler bilder från Malmköping än från de andra två linjerna, men att man ändå tar med bilder från Malmö och Djurgårdslinjen! :lol: :D Det är Malmköping som trots allt har Sveriges största Spårvägssamling :!:

Tjao!!!!!
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Den tom heter Sveriges Lokaltrafikmuseum. :!:
Bobjörk

Inlägg av Bobjörk »

Fredrik H skrev:Jag menar inte att Malmö eller Djurgårdlinjen e sämre banor än Malmköping! :( :arrow: Vad jag menar e att man kanske kan ta fler bilder från Malmköping än från de andra två linjerna, men att man ändå tar med bilder från Malmö och Djurgårdslinjen! :lol: :D Det är Malmköping som trots allt har Sveriges största Spårvägssamling :!:

Tjao!!!!!
Har du ju iofs rätt i. "Tänkte inte på det"
Men men, man kan inte tänka på allt. Nu förstår jag hur du tänker...
Bantekniker
Johan Eriksson

Inlägg av Johan Eriksson »

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den söndag 26 juni 2011 21:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Fredrik H skrev:Jag menar inte att Malmö eller Djurgårdlinjen e sämre banor än Malmköping! :( :arrow: Vad jag menar e att man kanske kan ta fler bilder från Malmköping än från de andra två linjerna, men att man ändå tar med bilder från Malmö och Djurgårdslinjen! :lol: :D Det är Malmköping som trots allt har Sveriges största Spårvägssamling :!:

Tjao!!!!!
Om man bortser från de c:a 250 vagnarna som rullar i Göteborg förstås...

(du lade ju inte vikt vid att det var sveriges största samling av museivagnar.... 8) )

/Tony
Med reservation för tyckfel.
Fredrik H

Inlägg av Fredrik H »

Jag menar dock förstås museivagnar :lol:
Skriv svar