Sida 1 av 1
Hur A30/B30 gör sig bäst på bild
Postat: lördag 01 oktober 2005 11:07
av Peter S
Postat: lördag 01 oktober 2005 11:17
av Björn Ehnberg
Vacker bild. Själv tycker jag de skulle göra sig bäst i Malmköping.
Mvh.
Björn Ehnberg
Postat: lördag 01 oktober 2005 11:21
av Peter S
Ja, eller på Djurgårdslinjen (eller Gladö Kvarn).
Dessa omoderna vagnar har gjort sitt för länge sedan.
Postat: lördag 01 oktober 2005 12:08
av Björn Ehnberg
Peter S skrev:Ja, eller på Djurgårdslinjen (eller Gladö Kvarn).
Dessa omoderna vagnar har gjort sitt för länge sedan.
Visst, och ändå för A30/B30 på 12:an någon slags pensionärstillvaro jämfört med sina kusiner på Lidingö. Hoppas att SSS kan ta emot fyra vagnar (1 A30, 1 A30B, 1 A30B, 1 B30B, skillnaderna är så pass stora att båda typerna bör bevaras) när den dagen kommer. Resten får gå till Gladö kvarn när Tågia plockat bort det som kan användas.
Anledningen till att jag skriver så är att prognosen väl fortfarande är att 12:an får nya vagnar före 21:an, och att Tågia i så fall vill plocka ned 12:ans gamla vagnar till Lidingö. Hur blir det förresten med 7,5-mintrafiken på TvB? Kommer alla A32-or att gå åt till 22:an då? Frågorna är retoriska, eftersom det beror på ATC, ev. nyanskaffning mm. Samt hur Nockebyborna kommer att reagera på att (återigen) bara få åka A30/B30.
Träffade herr operative chefen igår och enligt honom kommer allt att bli bra, men nu är vi väl kanske helt ur spår......
Mvh.
Björn Ehnberg
Postat: lördag 01 oktober 2005 15:53
av + föraren +
A30 hör hemma på soptippen. Punkt slut!

Postat: lördag 01 oktober 2005 21:46
av TS
+ föraren + skrev:A30 hör hemma på soptippen. Punkt slut!

Nä, lite mer respekt ska vi väl ändå ha för Stockholms (antar jag) mest långlivade vagntyp i reguljär trafik. En borde man åtminstone spara till spårvägsmuséet.
En annan idé vore att sätta en av dem på Skatteskrapans tak när den blir studentbostäder som nåt slags kombinerat museum/utsiktsplats, men det kanske blir svårt.