Sida 1 av 1
Swebus skandalvagn ala 1752!
Postat: torsdag 22 september 2005 21:49
av M224
Denna vagn är stationerad vid Huddinge, och det är ingen vacker syn man möts av, när man ser den får man känslan av att den som kör med sämst vagnar vinner, den har långt kvar till Swebus idealbussar som dom drömmer om...
FY skäms Swebus och SL (som låter entreprenörerna köra med så skamfläckade fordon)

Postat: torsdag 22 september 2005 23:28
av Lars Ödlund
Gamla skador som är spacklade o slipade?
Jag ser inget konstigt i det, ingen kan ha bussar med sådana skador stående i väntan på lack, visst det kanske inte ser kul ut men det viktigaste är väl inte detta?
De jätteskitiga pendeltågsvagnarna av vilka många inte ser ut att vara tvättade på flera år tyder ju än mer på svagt intresse.
//Lars
Postat: fredag 23 september 2005 7:56
av M224
Jag tycker vare sig bussar, tunneltåg eller pendelvagnar skall se ut på det här viset.
Postat: fredag 23 september 2005 8:16
av Kantorn
Om detta inte är slitskador eller smuts, utan snarare tecken på reparerade plåtskador, så tycker jag nog att det inte gör så mycket. Det tyder ju snarare på att Swebus verkligen reparerar sina bussar. Lackning blir nog av, det tror jag.
Visserligen är det roligt att åka med vackra bussar, men de flesta är nog glada om de har sköna sittplatser, inte låter så mycket mm mm.
Men idealet vore väl om alla fordon var hela, rena, tysta, mjukgående etc.
Däremot tycker jag att pendeltågen borde åka igenom en "biltvättsridå" i typ Årsta eller nå't, så de blev rena en gång varje resa. De ser alltid lika dystra ut...
Postat: fredag 23 september 2005 8:20
av M224
Det på sidan är slitage från tvätten, bak ser vi lackskador som uppkommit genom att man tagit bort reklam.
Postat: fredag 23 september 2005 8:21
av Kantorn
M224 skrev:Det på sidan är slitage från tvätten, bak ser vi lackskador som uppkommit genom att man tagit bort reklam.
Ja, då är det naturligtvis värre. Det borde åtminstone tillfälligtvis ha åtgärdats.
Postat: söndag 25 september 2005 6:58
av Doomsday
Glöm för all del inte den krockskadade Swebus 3973 som rullat omkring länge med sin "speciella" front och Swebus 3950 som rullat omkring lappad med silvertejp.
Sen verkar de flesta av Swebus 17xx-vagnar, 38xx-vagnar och 39xx-vagnar vara riktigt skabbiga och slitna.
Man har blivit luttrad av en del av det som rullat i Södertälje och Huddinge/Botkyrka med omnejd.
De enda platserna för att sätta in sådana grisbussar, vore på linjer där det är mest slödder som kl-ttr- och förstör.
Postat: söndag 25 september 2005 9:12
av burren
glöm för all del inte heller att det rör sig om ett transportmedel

Postat: söndag 25 september 2005 11:49
av alexandre
bara slitage och borttagen reklam,alt annat för swebus och sl ordna upp i. jag behöver et bild från inna i vagnen för at den är riktig skräp.
Postat: söndag 25 september 2005 12:49
av Byggare Bob
Man skall inte stirra sig blind på utsidan, det är insidan som räknas, både i kärlek och bussåkande... 
Postat: söndag 25 september 2005 12:50
av inte förvånad
Hur länge dröjer det innan de nya "Stockholmsförsöksbussarna" försvinner från Stockholm ut i landet.
-- För att användas i stadtrafik i någon liten stad kanske Nora...

Såg häromveckan en buss med spår från Helsingborgstrafiken, reklamskyltar som satt kvar, missade tyvär vagnsnummret.
-- Den gick nu inte i stadsliknande trafik.
Räknas förmodligen som en ny buss, precis som dessa här beskrivna bussarna.
Postat: söndag 25 september 2005 17:24
av Dennis
Gnöllspik. Rullar bussen som den ska spelar det väl ingen roll om det är lite lack/plåtskador på den?
Postat: söndag 25 september 2005 20:57
av Kantorn
Om det får folk att välja bort bussen för att den ser fallfärdig ut (i ovana ögon) så spelar det dessvärre roll.
Postat: söndag 25 september 2005 21:42
av Coppas
Kantorn skrev:Om det får folk att välja bort bussen för att den ser fallfärdig ut (i ovana ögon) så spelar det dessvärre roll.
Nja, i SL-land är det ju många år sedan folk var så bortskämda. Att de skulle välja bort bussen av den orsaken att den ser sliten och skabbig ut behöver man nog inte bekymra sig om.
Å andra sidan brukar folk (åtminstone SL:s trafikanter) försöka borda nästan vad som helst som ser ut som en buss, förutsatt att den då stannar där de står och väntar.
Mvh // Nico
Postat: söndag 25 september 2005 22:48
av M224
Dennis skrev:Gnöllspik. Rullar bussen som den ska spelar det väl ingen roll om det är lite lack/plåtskador på den?
Vem har sagt att den rullar som den ska? Det krävdes 4 st startförsök för att få igång den, och när den väl rullade så tjöt fläktremmen så mycket att det hördes nästan 100 meter bort. Men det är väl så det ska vara eller?

Postat: måndag 26 september 2005 19:44
av alexandre
Byggare Bob skrev:Man skall inte stirra sig blind på utsidan, det är insidan som räknas, både i kärlek och bussåkande... 
rätt!
Postat: måndag 26 september 2005 20:10
av bruse
alexandre skrev:Byggare Bob skrev:Man skall inte stirra sig blind på utsidan, det är insidan som räknas, både i kärlek och bussåkande... 
rätt!
Det hjälper inte hur mycket man målar och spaklar om en buss för att låtsas vara nån annan: blå... det blir aldrig någ top-ten-spårvagn ändå. Kommer alltid å förbli en sketen stinkande obekväm buss!
Postat: måndag 26 september 2005 20:35
av alexandre
bruse skrev:alexandre skrev:Byggare Bob skrev:Man skall inte stirra sig blind på utsidan, det är insidan som räknas, både i kärlek och bussåkande... 
rätt!
Det hjälper inte hur mycket man målar och spaklar om en buss för att låtsas vara nån annan: blå... det blir aldrig någ top-ten-spårvagn ändå. Kommer alltid å förbli en sketen stinkande obekväm buss!
insidan är det bästa för at avgöra om den är skräp!