Livet i (söder)förorten...

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
virtual1

Livet i (söder)förorten...

Inlägg av virtual1 »

Med kameran i högsta hugg, shortsen o t-shirten på så gav jag mig ut på min lediga dag o tog en låååångpromenad från Sandsborg till Liljeholmen! - på vägen fångade jag ett antal foton på bild o tänkte ni skulle få se en del av resultatet nedan, enjoy :-) - o som vanligt, bilderna ligger på min privata dator o syns endast då den e på!

Bild 1:

Strax efter avfärd, lyckas fånga en 875:a på väg till Gullmars, tyvärr har jag inte den blekaste om vilken buss det är, nån som vet? - kunde bara tyda ut att inventarienumret slutade på 37...

Bild

Bild 2:

På väg upp mot Globen lyckades jag få tag på ett av SL:s verkstadslok på bild!

Bild

Bild 3:

Framme vid Gullmarsplan:
En 'gammal' trotjänare som ser ut att ramla ihop, hade först inget linjenummer då den var på ingång, då stod det bara 'Gullmarsplan' i fronten...

Fotnot till Bussmicke: SL-Nytt 2005-2 säger att denna buss e flyttad till Norrtälje?! - verkar inte stämma...

Bild

Bild 4:

En linje 4 på vändning...

Bild

Bild 5:

Två ledbussar av olika snitt o från olika landskap på en bild...

Bild

Bild 6:

Uppför backen mot Årstahållet till...

Bild

Bild 7:

En rest av svunna tider :-(

Bild

Bild 8:

En Neoplan på väg i motsatt riktning som mig... (de hinner gå fort o fram tillbaks mellan Gullmars o Årsta de här rackarna [se två bilder ovan])

Bild

Bild 9:

Busslink 2120 hinner åka en vända till...

Bild

Bild 10:

I Årsta går bussarna tätt!

Bild

Bild 11:

I Årsta går inte bara bussarna tätt!

Bild

Bild 12:

O nu kommer sista bilden i del 1 :-) - har 4 bilder kvar att visa, men de kommer lite senare ;-)

Bild

Hoppas ni gillade dem *ler*
AGR
Kontakt:

Fel plats på bild 2

Inlägg av AGR »

Bild 2 är tagen vid Slakthuset och inte Årsta partihallar. Årsta partihallar det är där Buss Micke håller hus när han jobbar.
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
virtual1

Re: Fel plats på bild 2

Inlägg av virtual1 »

17AGR skrev:Bild 2 är tagen vid Slakthuset och inte Årsta partihallar. Årsta partihallar det är där Buss Micke håller hus när han jobbar.
Aaargh, snacka om tankemiss, klart det är Slakthusområdet - har ju bara bott granne vid det i 5 år :-(
Användarens profilbild
Kristofer
Kontakt:

Re: Livet i (söder)förorten...

Inlägg av Kristofer »

virtual1 skrev:bilderna ligger på min privata dator o syns endast då den e på!
En liten fundering:
Du har lagt ut rätt många bilder på sistone, och de få gånger jag sett dem har de varit bra. Men du och jag sitter uppenbarligen inte vid datorn samma tider, så oftast ser jag bara röda kryss.
Är det möjligt för dig att låta din dator stå på även dagtid, eller finns det nån bra anledning till att du stänger av den?
Om man inte vet vart man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ju ändå inte när man är framme. (Nalle Puh)
Användarens profilbild
aik_putte
Kontakt:

Inlägg av aik_putte »

Kristofer skrev:
En liten fundering:
Du har lagt ut rätt många bilder på sistone, och de få gånger jag sett dem har de varit bra. Men du och jag sitter uppenbarligen inte vid datorn samma tider, så oftast ser jag bara röda kryss.
Är det möjligt för dig att låta din dator stå på även dagtid, eller finns det nån bra anledning till att du stänger av den?
Det kanske kostar för han, det är en väldigt bra anledning.
Användarens profilbild
Kristofer
Kontakt:

Inlägg av Kristofer »

aik_putte skrev:
Kristofer skrev:Är det möjligt för dig att låta din dator stå på även dagtid, eller finns det nån bra anledning till att du stänger av den?
Det kanske kostar för han, det är en väldigt bra anledning.
Ja, om det är på det viset så godtar jag det utan protester.
Om man inte vet vart man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ju ändå inte när man är framme. (Nalle Puh)
virtual1

Inlägg av virtual1 »

Kristofer skrev:
En liten fundering:
Tackar tackar =) - anledningen till att datorn inte är på jämt är att det är ett ganska skraltigt hemmabygge som vid två tillfällen IAF börjat osa hett om, skulle nånting hända vill jag gärna vara hemma - inte så kul om lgh brunnit upp om man kommer hem sen nångång 8-/ - sen känns det ganska dumt att pröjsa elkostnad för nåt som jag ändå inte har möjl. att utnyttja... - DOCK - så är min dator nästan alltid på 19.30-24 vartenda vardag o större delen av helgerna, så chansen att fånga det som ligger på min webserver är rätt stor IAF =)
Björnsson

Inlägg av Björnsson »

Vad är det för fel att uploada bilderna på http://www.upload.com eller dylikt så man får ta del av dina alster :)
"...det skulle bjööörnsson gilla!"
virtual1

Inlägg av virtual1 »

Björnsson skrev:Vad är det för fel att uploada bilderna på http://www.upload.com eller dylikt så man får ta del av dina alster :)
Ska fundera på hur jag ska göra framöver... men jag har inte lust att pröjsa för nåt jag kan liksom göra gratis hemma ;-)
Astroboy

Inlägg av Astroboy »

Ladda upp dom på någon av alla gratistjänster som finns. Det håller inte att ha dom på sin hemmadator!
virtual1

Inlägg av virtual1 »

Astroboy skrev:Ladda upp dom på någon av alla gratistjänster som finns. Det håller inte att ha dom på sin hemmadator!
Ge mig tips på nån bra sajt då som a) skippar reklam och b) håller en bra driftsäkerhet och c) är snabb då...
Användarens profilbild
Kantorn

Inlägg av Kantorn »

virtual1 skrev:
Astroboy skrev:Ladda upp dom på någon av alla gratistjänster som finns. Det håller inte att ha dom på sin hemmadator!
Ge mig tips på nån bra sajt då som a) skippar reklam och b) håller en bra driftsäkerhet och c) är snabb då...
b) och c) gäller ju inte nu... Nåväl, en sådan sida finns säkert. Fortsätt leta, jag vill också se! Jag har sett dem en gång, och de var mkt bra.
Professionell tyckare
Björne

Inlägg av Björne »

http://www.photobucket.com/ använder många här på forumet vad jag har förstått.
virtual1

Inlägg av virtual1 »

Kantorn skrev:
virtual1 skrev:
b) och c) gäller ju inte nu... Nåväl, en sådan sida finns säkert. Fortsätt leta, jag vill också se! Jag har sett dem en gång, och de var mkt bra.
Tja, jag sitter med 1 mbit uppströms vilket nog är mer än de flesta andra har så :-) - men jag e inte den som e den, delar självklart med mig på det bästa sätt som går =) - ska nog hitta nåt, o tack för omdömet =)
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

[quote="virtual1"]Med kameran i högsta hugg, shortsen o t-shirten på så gav jag mig ut på min lediga dag o tog en låååångpromenad från Sandsborg till Liljeholmen! - på vägen fångade jag ett antal foton på bild o tänkte ni skulle få se en del av resultatet nedan, enjoy :-) - o som vanligt, bilderna ligger på min privata dator o syns endast då den e på!

Bild 1:

Strax efter avfärd, lyckas fånga en 875:a på väg till Gullmars, tyvärr har jag inte den blekaste om vilken buss det är, nån som vet? - kunde bara tyda ut att inventarienumret slutade på 37...

Bild

Detta bör vara Swebus 4137
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
virtual1

Inlägg av virtual1 »

Bussmicke skrev:
virtual1 skrev:Med kameran i högsta hugg, shortsen o t-shirten på så gav jag mig ut på min lediga dag o tog en låååångpromenad från Sandsborg till Liljeholmen! - på vägen fångade jag ett antal foton på bild o tänkte ni skulle få se en del av resultatet nedan, enjoy :-) - o som vanligt, bilderna ligger på min privata dator o syns endast då den e på!
Bild 1:

Bild

Detta bör vara Swebus 4137
Det är så alltså? - trodde det med, men kunde inte hitta nån som helst info om den på nätet! - de enda bussar jag hittade m 4137 som nuffror var gamlingar som verkade vara ur trafik numera?! - men nu hittade jag den på http://svenskbusshistoria.se/chassilist ... 0000-.html så du har alldeles rätt =)
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Här är ett förslag på värd för uppladdade bilder: http://www.imageshack.us
Ingen reklam som jag lagt märke till. Och man behöver inte registrera sej och därfö inte heller logga in! Å andra sidan kan man inte ta bort eller ändra bilder så länge man inte registrerat sej! Har man en gång lagt upp dem så finns de där!

Vad de tjänar på affären har jag ingen aning om!
virtual1

Inlägg av virtual1 »

LÅ1 skrev:Här är ett förslag på värd för uppladdade bilder: http://www.imageshack.us
Ingen reklam som jag lagt märke till. Och man behöver inte registrera sej och därfö inte heller logga in! Å andra sidan kan man inte ta bort eller ändra bilder så länge man inte registrerat sej! Har man en gång lagt upp dem så finns de där!

Vad de tjänar på affären har jag ingen aning om!
Strålande! - ska testa genast :-D
Skriv svar