Siste nyheter om SM91 \ M25!

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Andy
Inlägg: 3498
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 18:35
Ort: Oslo

Siste nyheter om SM91 \ M25!

Inlägg av Andy »

Hei!
Surfet litt nå netopp, og da fant jeg ut at SM91 M25 den nest siste dagen de gikk i trafikk i Oslo......
Vogn 283 gikk den 31.10.2002 i trafikk på linje 10 (Jar - Rikshospitalet) og linje 17 (Rikshospitalet - Grefsen Stasjon)
Vognen kjørte da ikke helt til Rikshospitalet, men til Ulevåll hageby (Johan Collets plass)

bildebeviser...............
Ta en titt på denne siden: http://trikkogbane.info/sm91.html

Andreas
Nico
Inlägg: 173
Blev medlem: måndag 16 september 2002 15:43
Ort: Oslo
Kontakt:

Inlägg av Nico »

urk, det irriterer meg hvor mye jeg egentlig går glipp av, 203 sin siste tur, SM91 til Ullevål Hageby, SL79/SM83/gullfisk til Frognerseteren, Gullfisk på Røabanen, i det hele tatt sporvogner på det vestlige banenettet med unntak av Kolsåsbanen :roll:
Användarens profilbild
Andy
Inlägg: 3498
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 18:35
Ort: Oslo

Inlägg av Andy »

Nico skrev:urk, det irriterer meg hvor mye jeg egentlig går glipp av, 203 sin siste tur, SM91 til Ullevål Hageby, SL79/SM83/gullfisk til Frognerseteren, Gullfisk på Røabanen, i det hele tatt sporvogner på det vestlige banenettet med unntak av Kolsåsbanen :roll:
Om ikke lenge får du sikkert kjøre SL95 til Frognersetern :P

Andreas
Användarens profilbild
BaardB
Inlägg: 1765
Blev medlem: fredag 06 september 2002 7:19
Ort: Oslo, utflyttet fra Trondheim!
Kontakt:

Inlägg av BaardB »

Nico skrev:urk, det irriterer meg hvor mye jeg egentlig går glipp av, 203 sin siste tur, SM91 til Ullevål Hageby, SL79/SM83/gullfisk til Frognerseteren, Gullfisk på Røabanen, i det hele tatt sporvogner på det vestlige banenettet med unntak av Kolsåsbanen :roll:
Og hva med Tatra til Frognerseteren og Østerås :lol:
Användarens profilbild
Andy
Inlägg: 3498
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 18:35
Ort: Oslo

Inlägg av Andy »

BaardB skrev:Og hva med Tatra til Frognerseteren og Østerås :lol:
hmmmm, noen av oss har ikke engang vært på tur med HKB 42 til Frognerseteren.......... :cry: :cry:
På tide med en medlemstur med den snart!

Andreas
Användarens profilbild
Andy
Inlägg: 3498
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 18:35
Ort: Oslo

Inlägg av Andy »

Hei!
Til de som lurer, så er Roar's bilde av SL79 /2 139 tatt på Stortinget t-bane stasjon :!: , det var den gangen det gikk kjøreledning helt ned dit!

Andreas
Nico
Inlägg: 173
Blev medlem: måndag 16 september 2002 15:43
Ort: Oslo
Kontakt:

Inlägg av Nico »

Noen som vet hvor langt inn i tunellen mot Jernbanetorget det hang kjøreledning?
Användarens profilbild
BaardB
Inlägg: 1765
Blev medlem: fredag 06 september 2002 7:19
Ort: Oslo, utflyttet fra Trondheim!
Kontakt:

Inlägg av BaardB »

På spor mot Majorstuen stoppet ledningen omtrent ved hovedsignalet for kjøring på urikitg spor mot Jer.
På spor fra Maj gikk ledningen helt bort til vekselen fra sløyfesporet.
Användarens profilbild
Andy
Inlägg: 3498
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 18:35
Ort: Oslo

Inlägg av Andy »

Nico skrev:Noen som vet hvor langt inn i tunellen mot Jernbanetorget det hang kjøreledning?
Kjøreledningen gikk et stykke forbi sporvekslene inn til sløyfa på Stortinget, dette var vist for lettere å kunne koble øst henholdsvis vest vogner hvis vogner skulle til henholdsvis Ryen eller Avløs / Majorstuen!

Den gangen kunne man koble T1-T4 elektrisk med T5-T8, noe som ikke lenger er mulig, nå er det kunn mekanisk de kan kobles!

Andreas
Yngve
Inlägg: 658
Blev medlem: måndag 20 januari 2003 19:00
Ort: Ski, utflyttet fra Oslo
Kontakt:

Re:

Inlägg av Yngve »

Andy skrev:
Nico skrev:urk, det irriterer meg hvor mye jeg egentlig går glipp av, 203 sin siste tur, SM91 til Ullevål Hageby, SL79/SM83/gullfisk til Frognerseteren, Gullfisk på Røabanen, i det hele tatt sporvogner på det vestlige banenettet med unntak av Kolsåsbanen :roll:
Om ikke lenge får du sikkert kjøre SL95 til Frognersetern :P

Andreas
spørs om ikke det toget har gått...?
Användarens profilbild
Kristofer
Inlägg: 1455
Blev medlem: måndag 02 september 2002 9:11
Ort: Gotland (utvandrad stockholmare)
Kontakt:

Re: Re:

Inlägg av Kristofer »

Yngve skrev:
Andy skrev:
Nico skrev:urk, det irriterer meg hvor mye jeg egentlig går glipp av, 203 sin siste tur, SM91 til Ullevål Hageby, SL79/SM83/gullfisk til Frognerseteren, Gullfisk på Røabanen, i det hele tatt sporvogner på det vestlige banenettet med unntak av Kolsåsbanen :roll:
Om ikke lenge får du sikkert kjøre SL95 til Frognersetern :P

Andreas
spørs om ikke det toget har gått...?
Fast 2002, när inlägget ovan skrevs, var det fortfarande ett sannolikt framtidsperspektiv :roll:
Om man inte vet vart man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ju ändå inte när man är framme. (Nalle Puh)
Yngve
Inlägg: 658
Blev medlem: måndag 20 januari 2003 19:00
Ort: Ski, utflyttet fra Oslo
Kontakt:

Re: Siste nyheter om SM91 \ M25!

Inlägg av Yngve »

Men det skjedde vel aldri. Så vidt jeg vet har SL95 aldri vært "innenfor" Montebello, men det kan sikkert Bjørn (996) verifisere / dementere.

Apropos; Noen som vet om det har vært røde vogner på Frognerseteren etter "Metro-konverteringen"?

Y
Användarens profilbild
Andy
Inlägg: 3498
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 18:35
Ort: Oslo

Re: Siste nyheter om SM91 \ M25!

Inlägg av Andy »

Yngve skrev:Apropos; Noen som vet om det har vært røde vogner på Frognerseteren etter "Metro-konverteringen"?
Det tviler jeg på, siden alle de røde vognene ble kjørt til Avløs omtrent når de kappa kjøreledningen oppover der

Men det er jo ikke umulig at vi kan få det til i fremtiden.........
Skriv svar