Re: Spårväg City
Postat: måndag 26 februari 2018 19:47
Lite bilder från helgen vid Klarabergsgatan.
















Hela Sveriges spårvägsajt sedan 1996
https://forum.sparvagssallskapet.se/
Eller så slår man knut på sig själv och kopplar in nya bron utan tio månaders avstängning!Stefan Widén skrev:Visst har vi kunnat köra över den gamla bron ett par år till utan problem Men eftersom TF beslutade att bygga klart hela depå köpa två vagnar till och dessutom bygga ny dubbelspårig bro gör man bla utifrån att vi den korta tid som vi kört fått upp resandetalet till en angenäm siffra av 14 500 per vardag. Det innebär att man rustar för ännu mera resanden. Och kanske även en ihopkoppling.
Se det som positivt att man gör investeringar. Vi kan konstatera att de gamla utredningarna gör att man i lugnt takt kan bygga nya bron och ha kvar trafiken på den gamla. Sen blir det någon avstängning då man lägger om spåren.
Stefan
"Någon avstängning" stod det ju, och det lär vara svårt att undvika. Men visst kan man hoppas att det blir kortare än tio månader.Hechtwagen skrev:Eller så slår man knut på sig själv och kopplar in nya bron utan tio månaders avstängning!Stefan Widén skrev:Visst har vi kunnat köra över den gamla bron ett par år till utan problem Men eftersom TF beslutade att bygga klart hela depå köpa två vagnar till och dessutom bygga ny dubbelspårig bro gör man bla utifrån att vi den korta tid som vi kört fått upp resandetalet till en angenäm siffra av 14 500 per vardag. Det innebär att man rustar för ännu mera resanden. Och kanske även en ihopkoppling.
Se det som positivt att man gör investeringar. Vi kan konstatera att de gamla utredningarna gör att man i lugnt takt kan bygga nya bron och ha kvar trafiken på den gamla. Sen blir det någon avstängning då man lägger om spåren.
Stefan
Äntligen börjar stadens gator bli bilfria igen! Rosenlundsgatan nästa?LÅ1 skrev:För närvarande ligger man tydligen före tidsplanen vid bygget av nya Klarabergsgatan och spårvägshållplats T-centralen!
"Nu byggs nya spårvägen i City".
Och plank och betonghäckar försvinner! Men det är fortfarande många byggplank och avstängda gångbanor etc i City.Enceladus skrev:Äntligen börjar stadens gator bli bilfria igen! Rosenlundsgatan nästa?LÅ1 skrev:För närvarande ligger man tydligen före tidsplanen vid bygget av nya Klarabergsgatan och spårvägshållplats T-centralen!
"Nu byggs nya spårvägen i City".
Mitt minne säger mig att den ligger i plan med gångbanan hela sträckan utanför Åhléns, men jag kan förstås ha fel.Stefan Widén skrev:Cyckelbanan ligger med en höjdskillnad på 5 cm utom där man tänker att gående korsar och där ligger det i plan för att klara tillgängligheten. Ska kolla på måndag för säkerhets skull.
Stefan
Ja tanken är att det inte skall vara några barriärer mellan hållplatsen och gångbanan. Det gör hela platsen intressant för framtida lösningar.LÅ1 skrev:Mitt minne säger mig att den ligger i plan med gångbanan hela sträckan utanför Åhléns, men jag kan förstås ha fel.Stefan Widén skrev:Cyckelbanan ligger med en höjdskillnad på 5 cm utom där man tänker att gående korsar och där ligger det i plan för att klara tillgängligheten. Ska kolla på måndag för säkerhets skull.
Stefan
Johejdu! Tror du på jultomten också?Stefan Widén skrev:en helg ..om de jobbar lite effektivt....ett spår i taget vilket ger enkelspår mellan Baggeby och Ropsten under tiden.
Stefan
Johejdu! Tror du på jultomten också?Stefan Widén skrev:en helg ..om de jobbar lite effektivt....ett spår i taget vilket ger enkelspår mellan Baggeby och Ropsten under tiden.
Stefan
Johejdu! Tror du på jultomten också?Stefan Widén skrev:en helg ..om de jobbar lite effektivt....ett spår i taget vilket ger enkelspår mellan Baggeby och Ropsten under tiden.
Stefan
Förr trodde man bara på massa andliga väsen. Nu kan man tro på i stort sett allt inkl tomten..Hechtwagen skrev:Johejdu! Tror du på jultomten också?Stefan Widén skrev:en helg ..om de jobbar lite effektivt....ett spår i taget vilket ger enkelspår mellan Baggeby och Ropsten under tiden.
Stefan