Återigen tittar man bara på vad som finns idag, inte vad som kan komma imorgon. Nacka kommun har inga problem med att bygga nytt och förtäta. Tanken att förlänga till Orming inbegriper självklart att man även där bygger nytt. Motsvarande förutsättningar gäller även om man skulle vilja förlänga vidare till Gustavsberg. Att förlänga till Hemmesta kan nog dröja länge. Man kan inte bygga hur mycket som helst samtidigt. Alltså jag ifrågasätter har inte viljan, utan vad som är praktiskt möjligt.twr skrev:Ja, jag håller med.gbd skrev:Men just med Orminge, är inte problemet själva orminge utan den låga tätheten på bebyggelsen omkring? Orminge i sig är väl nog tätt för en T-banestation.
Glömde man inte en relevant T-banestump?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
- Christer J
- Inlägg: 1034
- Blev medlem: tisdag 03 september 2002 19:37
- Ort: Stockholm - Årsta
Re: Glömde man inte en relevant T-banestump?
/ Christer J - Tidigare och framtida målarmästare samt allmänbildad
"Næst efter kønsdriften er, af alle menneskelige drifter, jernbanedriften den, der sætter de fleste lidenskaber i bevægelse" JK Lauridsen.
"Næst efter kønsdriften er, af alle menneskelige drifter, jernbanedriften den, der sætter de fleste lidenskaber i bevægelse" JK Lauridsen.