Roligaste stations/hållplatsnamnet?

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Neimonster

Inlägg av Neimonster »

Kristofer skrev:I samma kategori finns de två ganska lantliga hållplatserna Norrby centrum och Norrby torg som ligger i varsin väkorsning med ett hus i Haninge (linje 836). Det som kvalificerar epitetet centrum torde vara Kgl Postverkets gula brevlåda därstädes...
Jag bor precis vid Norrby Torg. :D
Bert

Inlägg av Bert »

I Budapest finns en tunnelbanestation som heter "Bajza"-någonting och den låg innan stationen där mitt hotell låg.
Med några bira innanför västen lät det oerhört roligt när de ropade upp stationsnamnet i högtalarna... då visste man att man snart skulle gå av.
På vissa dialekter kan "Bergshamra" låta som "Bajshamma". Inte så kul längre när de flesta utrop är inspelade på korrekt högsvenska.

Inlägg av »

Kvarne skrev:Ett halvroligt namn är väl Kista...

Iofs inte såååå roligt, men men...det var väl typ vad min förtillfället förkylda kropp kunde kläcka ur sig.... :P
Jag mins en tidningsartikel från tiden när Kista var nytt. Man hade även byggt någon form av äldreboende, och man fyllde det med åldringar från närområdet. (Mann ville väll inte vänta på att de nya Kistaborna skulle åldras, för det går så långsamt.)

En tant som intervjuvades tyckte att det var lite galjhumor att flytta till åldringsvård i kista.
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

Det finns lite udda namn ute i Roslagen. T.ex. finns det en liten obetydlig hållplats som har det lite krystade namnet Hammarby mellersta, som ligger mellan Hammarby södra och Hammarby norra. Och sen har vi Gullunge vägskäl :)

Att det kan vara svårt att komma på bra hållplatsnamn inser man när man hittar en hållplats på Lovön som heter Bostäderna.
Skriv svar