BosseW skrev:
Att få tag i en förteckning över vars och ens alkoholinköp är nog en våt dröm hos t.ex. Folkhälsoinstitutet och nykterhetsrörelsen. Och det är en ganska överhängande risk att de kommer att ringa och trakassera dig om de tycker du handlat för mycket. Däremot tror jag att intresset hos någon att få reda på att du åker till Fruängen varje torsdag em är ganska obefintligt.
Ev. sambo/fru kan nog bli intresserad om det visar sig att din fd. flickvän (som du förövrigt vänstrar med) bor i Fruängen. Inget olagligt men ändå inget man vill att sambon ska få red apå.
BosseW skrev:
Om det inte handlar om ett brott är det väl knappast någon som talar om det vare sig för din arbetsgivare eller sambo.
Skvaller, skvaller. T ex en gemensam vän som genom sitt jobb kollat upp dina resor med SL-acsess till Fruängen varje torsdag och dragit sina slutsatser och pratat med din sambo.
charmander skrev:
f.ö. så nämner jag aldrig mitt hemadress eller telefonnummer, vill man mig något så får man ta det per E-mail.
E-post är att föredra för då får man en extra backup hos FRA

.
Odd skrev:Tranquility skrev:
...
Själv tycker jag tvärtom att det är värre att någon kan kartlägga exakt hur jag rört mig under en viss tidsperiod jämfört med att någon kan se att jag köpte en flaska vin och 10 öl för sju år sedan.
Mobiltelefonbolagen vet...
Förutsatt att jag väljer att ha mobilen med mig...
Spårvägar kompletterar ett utbyggt tunnelbanenät.
Ledord inom kollektivtrafiken - det som kan grävas ner ska grävas ner

!