Trafikkaos i Stockholm

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Kantorn

Inlägg av Kantorn »

rote skrev: Kantorn: Hur lyckades du ta tunnelbanan till Centre Meurby från Täby? :)
Kantorn skrev:Nåväl, vi gick genom Täby C till Roslagsbanans stn med samma namn för att ta oss in till Stockholm Östra, med viss förhoppning att E18 var fri från is åtminstone. Ack så fel vi hade, det blev t-bana till Mörby C och sedan taxi -
Dessa förargliga syftningsfel...
Så menade jag:
Nåväl, vi gick genom Täby C till Roslagsbanans stn med samma namn för att sedan ta oss in till Stockholm Östra, med viss förhoppning att E18 var fri från is åtminstone. När vi väl kom in till Stockholm Östra/Tekniska Högskolan visade det sig: Ack så fel vi hade, det blev t-bana till Mörby C och sedan taxi -

Men hade vi vetat vad som komma skulle hade vi kanske försökt att få taxi i Täby. Vilket var dömt att misslyckas (och det är dumt att misslyckas :)) eftersom det överhuvudtaget inte gick att framföra något som helst fordon runt hela TC. (Fortfarande då Täby Centrum...;))

Skönt att se att det finns några som har lite distans till det inträffade. Mitt första inlägg i denna tråd var jag beredd på skulle brisera som en bomb, men den var menad som eftertanke. Några har tänkt efter. Förlåt för alla trampade tår jag är orsak till! Jag ville bara ha in en utsocknes tankar om hur snökaoset fortlöpte. Och till er alla som anser att jag är 08-fientlig: Jag har bott i 17 år i det område som nu är 08-område, och själv haft 08 som riktnummer i 9 av dessa. Det är inget jag skäms över.
Professionell tyckare
Skriv svar