Tja, eller som att du försöker hitta något att klaga på.TimK skrev:Ja, goddag på din yxskaft också.Ekonomisk skrev:Jag vet jag jag syftade på. Men jag vet inte vad du syftade på.TimK skrev: Varför då skrev du "så särskilt allmänt vedertaget kan det inte vara" om du inte ens visste vad du själv syftade på?
I och med att jag frågade vad det var du menade inte var vedertaget, så är det helt klart att jag syftade på samma sak du syftade på.
Att du sedan inte vill klargöra vad du menade får det att se ut som om du inte hade en aning vad du snackade om.

Det kna inte vara allmänt vedertaget att det behövs fler spår/tåg på centralen, när hela Citybanans kapacitet bygger på att det behvös färre.
Se separat inlägg i annan tråd för en nogrannare genomgång.
Okej, du förstod alltså inte vad jag sa. Det är lugnt, jag förklarar igen. BV räknar med att antalet regional/fjärrtåg per spår skall vara mycket högre när Citybanan är byggd än den är idag.Ja, det är väl klart att det måste bli trängre på Centralen om man frigör fyra genomgående spår.Ekonomisk skrev:Det blir trängre på Centralens spår med Citybanans lösning och trafik, än det är idag. Mycket trängre.Att du har missat att Centralen saknar spårkapacitet för de tåg som man vill köra i framtiden kanske beror på att du inte följt diskussionen kring dessa frågor.
Själva trafikupplägget är inte en del av Citybanans lösning. Huvudsaken är att man genom Citybanan frigör fyra spår som då kan användas till att utveckla järnvägstrafiken. Exakt HUR man då utvecklar den är en annan sak.
Ställ gärna det mot bruses påstående att det behövs fler spår/tåg idag.
Klart det går. Man kan tex köra ung. 30% fler tåg.Om man däremot inte bygger Citybanan blir det över huvud taget inte möjligt att nämnvärt utveckla trafiken. Det är skillnaden.
Det är inte lätt om man skall gissa sig till vad du menar. Men okej, då har du i så fall helt enkelt fel.Givetvis syftade jag inte bara på diskussionerna här, men när fan läser bibeln så....Ekonomisk skrev:Och någon oro för spårbrist då har inte synts i BV:s rapporter i ärendet.
Diskussionen i detta forum om dessa frågor har jag inte följt, det är riktigt Det finns mer - och trovärdigare - information annorstädes.![]()