Nix, den Komfram som avses när det gäller klockan är den display på förarplatsen där också vagnens skyltning och utrop av hållplatser sköts.
Visst är det irriterande när skyltningen på hållplatser inte fungerar, men att de är svarta nästan jämt är en överdrift. Nu brukar jag inte föra statistik på hur ofta skyltarna på hållpaltserna är svarta, men jag skulle gissa på kanske en gång på 20. Jag har iaf inte råkat ut för någon den senaste veckan. Sedan verkar vissa hållplatser vara överrepresenterade när det gäller släckta skyltar (återigen min uppfattning utan att ha fört statistik). Kan det vara de lokala ganstrarna som skadar apparaterna i samband med helgens obligatoriska krossande av glasrutorna?
Går ofta kommer sällan...
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
okej = ) chalmers och walvinkys brukar ofta vara mörkaDaniel R skrev:Nix, den Komfram som avses när det gäller klockan är den display på förarplatsen där också vagnens skyltning och utrop av hållplatser sköts.
Visst är det irriterande när skyltningen på hållplatser inte fungerar, men att de är svarta nästan jämt är en överdrift. Nu brukar jag inte föra statistik på hur ofta skyltarna på hållpaltserna är svarta, men jag skulle gissa på kanske en gång på 20. Jag har iaf inte råkat ut för någon den senaste veckan. Sedan verkar vissa hållplatser vara överrepresenterade när det gäller släckta skyltar (återigen min uppfattning utan att ha fört statistik). Kan det vara de lokala ganstrarna som skadar apparaterna i samband med helgens obligatoriska krossande av glasrutorna?

Kan bara konstatera av det jag läst här att vissa inte har förståelse för att saker kan gå fel ibland. Att det inte finns obegränsade resurser för att åtgärda allt som inte är perfekt. För att få fram sitt budskap överdriver de kraftigt och gör sig lustiga över en massa människor som arbetar för att kollektivtrafiken ska fungera så bra som det bara går. Att vara lite mer tolerant och förstående skulle inte skada någon.