En trolig gissning är väl att SL blev vis av brister och erfarenheter med A30 under ombyggnadsåren 1983-1988, så att Lidingös vagnar fick förbättringar då de ombyggdes 1988-1990...Björn Ehnberg skrev:
Man kan ju undra över varför skillnaderna blev så pass stora när ursprungligen samma vagntyp moderniserades. Svaret finns väl att söka i historiken, men är enligt min mening också ett tidigt tecken på SLs ständiga velande hit och dit när det gäller ny teknik (se vidare ATO på Tub1, ATC på Tvärbanan etc. etc. etc.....).
Mvh.
Björn Ehnberg
Nockebybanan och Lidingöbanan
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
-
- Inlägg: 2076
- Blev medlem: tisdag 03 augusti 2004 19:32