Det gäller nog enbart vissa resemönster. Jag skulle nog fått betala mer än ett par årskort om man räknar ihop de kontroller jag fått visa biljetten för det senaste året. Men jag åker nästan bara inom city.Enceladus skrev: ↑måndag 01 juli 2024 13:45 Fuskåkare får välja: straffavgift eller årskort
Vilken briljant idé! I Stockholm lönar det sig att fuskåka och betala två tilläggsavgifter om året istället för att köpa en årsbiljett motsvarande sex tilläggsavgifter...Bussmagasinet skrev:– Systemet med straffavgifter har visat sig inte vara effektivt. Att vara pedagogisk verkar mer relevant, säger Khalil Feldjaoui till stadens informationsblad Made in Marseille. Han är medlem av mobilitetskommittén i stadens ungdomsråd CJM.
SL vill höja tilläggsavgiften - går med förlust
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Re: SL vill höja tilläggsavgiften - går med förlust
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
Tamsons sluga förslag: Så kan plankare slippa böter
Tamsons har låtit sig inspireras av Marseille. Men tilläggsavgiften är fortfarande för låg i förhållande till priset på en årsbiljett.Mitt i skrev:Betala avgiften på 1 850 kronor – eller köp ett årskort som kostar 10 700 kronor.
Och omvänt, om man ändå tänker köpa ett årskort, så kan man ju passa på att planka och åka gratis tills man åker fast...Enceladus skrev: ↑onsdag 11 september 2024 13:57 Tamsons sluga förslag: Så kan plankare slippa böter
Mitt i skrev:Betala avgiften på 1 850 kronor – eller köp ett årskort som kostar 10 700 kronor.
Tamsons har låtit sig inspireras av Marseille. Men tilläggsavgiften är fortfarande för låg i förhållande till priset på en årsbiljett.