Re: Rekordpunktlighet för pendeln i Stockholm
Postat: tisdag 21 april 2020 21:09
Ja och nej.
/TKO
/TKO
Hela Sveriges spårvägsajt sedan 1996
https://forum.sparvagssallskapet.se/
Den gången när SJ satte punktlighetsrekord så fick personalen rätt fet bonus om målet uppnåddes, ett exempel på marknafsekonomins fördelar.kildor skrev:StockholmDirekt: SL: Pendeltågen slår rekord i punktlighet
https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/ ... 7oG98zo1w/
Punktligheten för SL:s pendeltåg 2019 var enligt preliminära siffror 93,6%. Och enligt artikeln ett rekord, vilket jag tolkar som bästa året sedan starten. Och det kan nog stämma. 1997 ska punktligheten också ha varit 93,6%, men då mättes punktligheten på ett annat sätt (endast ankomst Stockholm C och slutstation), vilket gör att 2019 sannolikt är ett bättre år. Däremot tror jag att antalet inställda tåg (och inställda delsträckor) är högre än för många andra år, vilket gör punktlighetsstatistiken något missvisande.
På pendeln har vi fått tårta senaste gångerna målet varit nått, duger gott (Hechtwagen skrev:Den gången när SJ satte punktlighetsrekord så fick personalen rätt fet bonus om målet uppnåddes, ett exempel på marknafsekonomins fördelar.kildor skrev:StockholmDirekt: SL: Pendeltågen slår rekord i punktlighet
https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/ ... 7oG98zo1w/
Punktligheten för SL:s pendeltåg 2019 var enligt preliminära siffror 93,6%. Och enligt artikeln ett rekord, vilket jag tolkar som bästa året sedan starten. Och det kan nog stämma. 1997 ska punktligheten också ha varit 93,6%, men då mättes punktligheten på ett annat sätt (endast ankomst Stockholm C och slutstation), vilket gör att 2019 sannolikt är ett bättre år. Däremot tror jag att antalet inställda tåg (och inställda delsträckor) är högre än för många andra år, vilket gör punktlighetsstatistiken något missvisande.
Det finns väl inget som hindrar att man ger bonus för uppnådda mål i någon annan typ av ekonomi?Hechtwagen skrev:Den gången när SJ satte punktlighetsrekord så fick personalen rätt fet bonus om målet uppnåddes, ett exempel på marknafsekonomins fördelar.
Typ Konsums återbäring.Sio skrev:Det finns väl inget som hindrar att man ger bonus för uppnådda mål i någon annan typ av ekonomi?Hechtwagen skrev:Den gången när SJ satte punktlighetsrekord så fick personalen rätt fet bonus om målet uppnåddes, ett exempel på marknafsekonomins fördelar.
Var mycket tårta och smörgåsar i mitt förra jobb sådant hände! var nästan fest på kontoret, typ.Hechtwagen skrev:Typ Konsums återbäring.Sio skrev:Det finns väl inget som hindrar att man ger bonus för uppnådda mål i någon annan typ av ekonomi?Hechtwagen skrev:Den gången när SJ satte punktlighetsrekord så fick personalen rätt fet bonus om målet uppnåddes, ett exempel på marknafsekonomins fördelar.
Det är effekten av att man trafiksätter fordon med skador, lugn bara...Snart kommer raset! Jag ser varje dag fordon med restriktioner som trafiksätts..Samtidigt blir depåchefen i Älvsjö röd av ilska för att man trafiksätter fordon med restriktioner!kildor skrev:StockholmDirekt: SL: Pendeltågen slår rekord i punktlighet
https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/ ... 7oG98zo1w/
Punktligheten för SL:s pendeltåg 2019 var enligt preliminära siffror 93,6%. Och enligt artikeln ett rekord, vilket jag tolkar som bästa året sedan starten. Och det kan nog stämma. 1997 ska punktligheten också ha varit 93,6%, men då mättes punktligheten på ett annat sätt (endast ankomst Stockholm C och slutstation), vilket gör att 2019 sannolikt är ett bättre år. Däremot tror jag att antalet inställda tåg (och inställda delsträckor) är högre än för många andra år, vilket gör punktlighetsstatistiken något missvisande.
Har inte skribenten varnat för detta i flera år nu? När kommer raset?Vislaren skrev:Det är effekten av att man trafiksätter fordon med skador, lugn bara...Snart kommer raset!kildor skrev:StockholmDirekt: SL: Pendeltågen slår rekord i punktlighet
https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/ ... 7oG98zo1w/
Punktligheten för SL:s pendeltåg 2019 var enligt preliminära siffror 93,6%. Och enligt artikeln ett rekord, vilket jag tolkar som bästa året sedan starten. Och det kan nog stämma. 1997 ska punktligheten också ha varit 93,6%, men då mättes punktligheten på ett annat sätt (endast ankomst Stockholm C och slutstation), vilket gör att 2019 sannolikt är ett bättre år. Däremot tror jag att antalet inställda tåg (och inställda delsträckor) är högre än för många andra år, vilket gör punktlighetsstatistiken något missvisande.