Rekordpunktlighet för pendeln i Stockholm
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Rekordpunktlighet för pendeln i Stockholm
Ja och nej.
/TKO
/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Nockebybanan låg på 99.4% punktlighet. Enskilda dagar ligger på 100%, om jag inte minns fel.
Å andra sidan så räcker det med att tunnelbanans signalsystem ligger ner ett kort tag, förseningar i tunnelbanan orsakar samtrafiksförseningar eller att nån likriktarstation löser ut, så sjunker punktligheten för en månad markant.
Om en avgång blir försenad på en hel dag så sjunker väl punktligheten från 100% till 99.5% för den dagen, typ?
Å andra sidan så räcker det med att tunnelbanans signalsystem ligger ner ett kort tag, förseningar i tunnelbanan orsakar samtrafiksförseningar eller att nån likriktarstation löser ut, så sjunker punktligheten för en månad markant.
Om en avgång blir försenad på en hel dag så sjunker väl punktligheten från 100% till 99.5% för den dagen, typ?

Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
Rekordhög punktlighet en nyckel för minskad trängsel
Är det inte snarare tvärtom, d.v.s. att minskad trängsel är en nyckel för rekordhög punktlighet?
Är det inte snarare tvärtom, d.v.s. att minskad trängsel är en nyckel för rekordhög punktlighet?

I juli var punktligheten 97,5% för pendeltågen. Ännu ett nytt rekord!
- Hechtwagen
Den gången när SJ satte punktlighetsrekord så fick personalen rätt fet bonus om målet uppnåddes, ett exempel på marknafsekonomins fördelar.kildor skrev:StockholmDirekt: SL: Pendeltågen slår rekord i punktlighet
https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/ ... 7oG98zo1w/
Punktligheten för SL:s pendeltåg 2019 var enligt preliminära siffror 93,6%. Och enligt artikeln ett rekord, vilket jag tolkar som bästa året sedan starten. Och det kan nog stämma. 1997 ska punktligheten också ha varit 93,6%, men då mättes punktligheten på ett annat sätt (endast ankomst Stockholm C och slutstation), vilket gör att 2019 sannolikt är ett bättre år. Däremot tror jag att antalet inställda tåg (och inställda delsträckor) är högre än för många andra år, vilket gör punktlighetsstatistiken något missvisande.
På pendeln har vi fått tårta senaste gångerna målet varit nått, duger gott (Hechtwagen skrev:Den gången när SJ satte punktlighetsrekord så fick personalen rätt fet bonus om målet uppnåddes, ett exempel på marknafsekonomins fördelar.kildor skrev:StockholmDirekt: SL: Pendeltågen slår rekord i punktlighet
Punktligheten för SL:s pendeltåg 2019 var enligt preliminära siffror 93,6%. Och enligt artikeln ett rekord, vilket jag tolkar som bästa året sedan starten. Och det kan nog stämma. 1997 ska punktligheten också ha varit 93,6%, men då mättes punktligheten på ett annat sätt (endast ankomst Stockholm C och slutstation), vilket gör att 2019 sannolikt är ett bättre år. Däremot tror jag att antalet inställda tåg (och inställda delsträckor) är högre än för många andra år, vilket gör punktlighetsstatistiken något missvisande.

Besök gärna min hemsida http://www.jowahlen.se!
Det finns väl inget som hindrar att man ger bonus för uppnådda mål i någon annan typ av ekonomi?Hechtwagen skrev:Den gången när SJ satte punktlighetsrekord så fick personalen rätt fet bonus om målet uppnåddes, ett exempel på marknafsekonomins fördelar.
- Hechtwagen
Typ Konsums återbäring.Sio skrev:Det finns väl inget som hindrar att man ger bonus för uppnådda mål i någon annan typ av ekonomi?Hechtwagen skrev:Den gången när SJ satte punktlighetsrekord så fick personalen rätt fet bonus om målet uppnåddes, ett exempel på marknafsekonomins fördelar.
Var mycket tårta och smörgåsar i mitt förra jobb sådant hände! var nästan fest på kontoret, typ.Hechtwagen skrev:Typ Konsums återbäring.Sio skrev:Det finns väl inget som hindrar att man ger bonus för uppnådda mål i någon annan typ av ekonomi?Hechtwagen skrev:Den gången när SJ satte punktlighetsrekord så fick personalen rätt fet bonus om målet uppnåddes, ett exempel på marknafsekonomins fördelar.

Det är effekten av att man trafiksätter fordon med skador, lugn bara...Snart kommer raset! Jag ser varje dag fordon med restriktioner som trafiksätts..Samtidigt blir depåchefen i Älvsjö röd av ilska för att man trafiksätter fordon med restriktioner!kildor skrev:StockholmDirekt: SL: Pendeltågen slår rekord i punktlighet
Men vad ska lagledarna göra..? Det finns ju inte annars fordon tillräckligt för trafik!
Just nu går väldigt många fordon med restriktioner, allt från traktioner som fallit ur..Dörrfel med avstängda dörrar som resultat och Hvac anläggningar som inte fungerar!
Ja..Listan kan göras lång, samtidigt så försöker de få folk att ta övertid, många av de som kör övertid som närmar sig 200 timmar nu!
De har sökt om dispens från facket om ytterligare 50 timmar per person, men det kommer INTE beviljas utan eftergifter från företaget!
De har redan tidigare visat att de vill minsann frångå kollektivavtalet när det ska gynna dom, men så fort facket begär liknande så hävdar de att det är kollektivavtalet som gäller....Sedan har de mage att tro att facket ska gå med på mer timmar!
Näe...Det går inte att styra oss med kinesiska metoder!
Har inte skribenten varnat för detta i flera år nu? När kommer raset?Vislaren skrev:Det är effekten av att man trafiksätter fordon med skador, lugn bara...Snart kommer raset!kildor skrev:StockholmDirekt: SL: Pendeltågen slår rekord i punktlighet