Mans skrev:För övrigt, i artikeln nämns att det går två A35 på spårväg City, vilken är den andra förutom 461?
/Måns (som fick åka med nya 474 till jobbet i morse)
De A35 som är inlånade till Linje 7, Spårväg City, är
461 (kom först) och 452.
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Mans skrev:För övrigt, i artikeln nämns att det går två A35 på spårväg City, vilken är den andra förutom 461?
/Måns (som fick åka med nya 474 till jobbet i morse)
Behövs det fler dörrpar eller bättre placerade dörrpar? Visst är A32 en märklig konstruktion utan det fjärde dörrparet, men är det något fel på A35 i detta avseende?M224 skrev:När ska SL börja inse att det behövs fler dörrpar på spårvagnarna? Varför är det viktigare sittplatser än att trafikantflödet vid stora knytpunkter är bra?
Det behövs fler dörrpar på A35, när det är kö för att komma av vagnarna vid Liljeholmen och Gullmarsplan i rusningstrafiken då är något fel.Enceladus skrev:Behövs det fler dörrpar eller bättre placerade dörrpar? Visst är A32 en märklig konstruktion utan det fjärde dörrparet, men är det något fel på A35 i detta avseende?M224 skrev:När ska SL börja inse att det behövs fler dörrpar på spårvagnarna? Varför är det viktigare sittplatser än att trafikantflödet vid stora knytpunkter är bra?
Hur är det på ditt arbete med knappen till hyttbelysningen på X40? Sattes det inte in en ytterligare knapp närmare föraren för att vederbörande ska slippa sträcka på sig? Var det i själva verket en dålig åtgärd ur hälsosynpunkt?leifd skrev:Man kan ju hoppas att dessa förare då med tiden får lära sig att det är bra att röra på sig och inte sitta allt för statiskt. Känns som ett skarpt utslag av latmask faktiskt.dr Cassandra Nojdh skrev:Ja, det där med träpinnen är lite märkligt, och har diskuterats här och även på det gamla Forumet (dvs. i nästan 20 år). Bakgrunden sägs vara att en del förare inte anser sig mäkta med att böja sig framåt för att nå dörrmanövreringsknapparna (man måste ju ha armar som en/jes skrev:Aha, jag åkte nyligen på Tvärbanan och skrev om det här. Att föraren öppnar dörrarna med träpinne är förstår jag höjden av modernitet ...-la orangutang, som en förare uttryckte det en gång). Minns att en som använde signaturen "Lars Anakin" gick väldigt hårt åt Ruggige Ragge beträffande det mesta med A32 då. Den som dolde sig bakom denna signatur är idag en hög chef inom kollektivtrafiken.
Times, they are changing......
Men en vacker dag kan de säkert bli sjukskrivna olika skador som de dragit på sig, när de sitter och stelnat till på stolen.
De är extrautrustade med o-ATP samt djurgårdslinjens växelstyrning.Hechtwagen skrev:Vad är A35B extrautrustade med som A35 saknar?
Hur troligt är det att A32 får det fjärde dörrparet? Är det inte mer sannolikt att de gamla vagnarna dumpas på Spårväg Syd där det fjärde dörrparet kanske inte behövs?M224 skrev:Det behövs fler dörrpar på A35, när det är kö för att komma av vagnarna vid Liljeholmen och Gullmarsplan i rusningstrafiken då är något fel.Enceladus skrev:Behövs det fler dörrpar eller bättre placerade dörrpar? Visst är A32 en märklig konstruktion utan det fjärde dörrparet, men är det något fel på A35 i detta avseende?M224 skrev:När ska SL börja inse att det behövs fler dörrpar på spårvagnarna? Varför är det viktigare sittplatser än att trafikantflödet vid stora knytpunkter är bra?
A32 ska ju ha fyra dörrpar per vagnsida medans A35 endast har designats för tre dörrpar. De vagnar som kommer att rulla i Lund hade verkligen varit att föredra men Stockholm ska ju alltid utmärka sig.
"Nu ska vi vara, nu ska vi vara, nu ska vi vara snälla!"Hechtwagen skrev:Hur är det på ditt arbete med knappen till hyttbelysningen på X40? Sattes det inte in en ytterligare knapp närmare föraren för att vederbörande ska slippa sträcka på sig? Var det i själva verket en dålig åtgärd ur hälsosynpunkt?leifd skrev:Man kan ju hoppas att dessa förare då med tiden får lära sig att det är bra att röra på sig och inte sitta allt för statiskt. Känns som ett skarpt utslag av latmask faktiskt.
Men en vacker dag kan de säkert bli sjukskrivna olika skador som de dragit på sig, när de sitter och stelnat till på stolen.
Var det latmaskar som krävde den nya knappen?
Va .... ???Hechtwagen skrev:Sitter på bussen på linje 7 nu, känns ju lite floppigt!
Vem tar på sig ansvaret för att det är såhär?
Antar att alla skyller på alla som värsta sandlådebarnen!
I Japan står man för sina misstag!
Fler spårvagnar betyder bara fler trasiga spårvagnar och fortsatt busstrafik!