Utredningen innehåller ett antal grova fel. Här är ett exempel (se sidan 42):
Trafikförvaltningen skrev:I Stockholm söderort finns två linjer med helnattstrafik under vardagar, utöver de radiella linjer som trafikerar längs respektive tunnelbanegren:
• 133 Liljeholmen-Ekensberg
• 134 Liljeholmen-Östbergahöjden
• 142 Telefonplan-Älvsjö
• 144 Delsträckan Fruängen-Älvsjö (lördagar)
• 147 Liljeholmen-Hökmossen
• 165 Liljeholmen-Farsta C
• 160 Gullmarsplan-Årstaberg via Årsta torg
• 190 Hornstull-Farsta strand via Telefonplan, Älvsjö och Högdalen
Det finns så många fel att jag inte vet var jag ska börja. Endast två av ovanstående busslinjer har nattrafik på vardagar (utöver radiella linjer med nummer x9x):
• 160 Gullmarsplan-Årstaberg via Årsta torg
• 190 Hornstull-Farsta strand via Telefonplan, Älvsjö och Högdalen
Inga busslinjer har nattrafik enbart på lördagar. Varifrån kommer den uppgiften egentligen? Följande busslinjer har nattrafik på helger i det aktuella området:
• 133 Liljeholmen-Ekensberg
• 134 Liljeholmen-Östbergahöjden
• 142 Telefonplan-Älvsjö
• 144 Delsträckan Fruängen-Älvsjö (enkelriktad)
• 147 Liljeholmen-Hökmossen
• 160 Gullmarsplan-Årstaberg via Årsta torg
• 165 Liljeholmen-Farsta C
• 188 Gullmarsplan-Sköndal
• 828 Farsta C-Östra Skogås (
kompletteras av 831, i stort sett minst en timmes turtäthet hela dygnet på helger)
Linje 188 borde SL känna till. Den har 30-minuterstrafik hela natten. Linje 828 har bara timmestrafik, men SL borde ändå ha kännedom om den också.