Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
M_M skrev:Visst, spårvagnarna skulle givetvis ha behövt nära på stannat innan mötande bilister varit med på noterna så att säga, men det torde knappast varit omöjligt.
M_M skrev:Hela orsaken till att jag kom med detta förslag är att jag utgick från att det måste ha varit svårt att få fram bussar tillräckligt snabbt. Annars skulle man väl satt in bussar åtminstone till Redbergsplatsen.
Hur lång tid skulle det ta att a) få ut vänstervagnen från Ringlinien. b) Stänga av ett körfält på Ånäsvägen.
Tror att få bussarna att rulla till Redbergsplatsen hade varit enklare och snabbare.
M_M skrev:Hela orsaken till att jag kom med detta förslag är att jag utgick från att det måste ha varit svårt att få fram bussar tillräckligt snabbt. Annars skulle man väl satt in bussar åtminstone till Redbergsplatsen.
Nej, det beror på Västtrafiks inkompetens. Att köra till Redbergsplatsen istället för Gamlestadstorget hade medfört en obetydlig turtäthetsförsämring.
M_M skrev:Hela orsaken till att jag kom med detta förslag är att jag utgick från att det måste ha varit svårt att få fram bussar tillräckligt snabbt. Annars skulle man väl satt in bussar åtminstone till Redbergsplatsen.
Nej, det beror på Västtrafiks inkompetens. Att köra till Redbergsplatsen istället för Gamlestadstorget hade medfört en obetydlig turtäthetsförsämring.
Tveksamt. Solaris-bussarna som Västtrafik använde vid ersättningstrafiken hade väldiga problem att stänga dörrarna när någon var i närheten av dörrarna. Skulle dessutom Angeredsresenärerna med samma buss lär det tagit väldigt lång tid innan bussarna rörde sig.
M_M skrev:Hela orsaken till att jag kom med detta förslag är att jag utgick från att det måste ha varit svårt att få fram bussar tillräckligt snabbt. Annars skulle man väl satt in bussar åtminstone till Redbergsplatsen.
Nej, det beror på Västtrafiks inkompetens. Att köra till Redbergsplatsen istället för Gamlestadstorget hade medfört en obetydlig turtäthetsförsämring.
Tveksamt. Solaris-bussarna som Västtrafik använde vid ersättningstrafiken hade väldiga problem att stänga dörrarna när någon var i närheten av dörrarna. Skulle dessutom Angeredsresenärerna med samma buss lär det tagit väldigt lång tid innan bussarna rörde sig.
Men man satte in ersättningsbussar på sträckan Gamlestadstorget - Angered. Så det handlade inte om att Angeredsresenärerna skulle med Bergsjöbussarna utan att man faktiskt kunde ta sig till bussen. Det var obegripligt att man inte körde bussar två hållplatser längre till Redbergsplatsen.