Tack för tipset, fann dessa bilder:Lars_J skrev:Apropå spåren öster om Alviks 4-spåriga station och även förgreningen mot Nockebybanan väster om stationen så finner man ju svaren i spårvägsmuseets bilddatabas efter en stunds klickande. Därstädes finns också en spårkran på bild, den är jag rätt säker på att den fortfarande är i aktiv tjänst.
/Lars J
http://sparvagsmuseet.sl.se/databas/via ... k-8184834/
http://sparvagsmuseet.sl.se/databas/sig ... 52-815382/ vilken visar att förbindelsen mot Tranebergsbron fanns.
http://sparvagsmuseet.sl.se/databas/sta ... 52-815413/ vilken visar att förbindelsen var bruten.
http://sparvagsmuseet.sl.se/databas/ang ... e-8213472/ observera när bilden är tagen.
http://sparvagsmuseet.sl.se/databas/tun ... t-8216887/
Sedan lite från Thorildsplan:
http://sparvagsmuseet.sl.se/databas/pro ... n-8133990/
http://sparvagsmuseet.sl.se/databas/via ... n-8216884/ här ser vi igen kontaktledningen hänga kvar, året var 1954. Var det så att man kunde köra spårvagnar från Brommahallen över Tranebergsbron sedan till ytnätet via "100 knutars backe" till Fridhemsplan?