Stockholm City (Tidningen)

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Jan Molin

Re: Stockholm City (Tidningen)

Inlägg av Jan Molin »

M_M skrev: Jag kom just på en grej angående tidningsställ: vad finns bakom ryggstöden på de stolar som har ryggstöden vända mot vestibulerna? Stolarna lutar, det borde rymmas tidningsfack där, åtkomliga genom att man tar upp nån slags hål i vestibulinnerväggen.
Jag vill verkligen inte vara nedlåtande, men varför tror du att man skall göra ingrepp på vagnarna för antagligen sexsiffriga belopp bara för att få plats med en tidning? Hallå? Varför?
Användarens profilbild
M_M

Re: Stockholm City (Tidningen)

Inlägg av M_M »

LÅ1 skrev:
M_M skrev:Jag kom just på en grej angående tidningsställ: vad finns bakom ryggstöden på de stolar som har ryggstöden vända mot vestibulerna? Stolarna lutar, det borde rymmas tidningsfack där, åtkomliga genom att man tar upp nån slags hål i vestibulinnerväggen.
Tidningarna skulle ändå inte vara åtkomliga. Det skulle stå en massa människor eller banvagnar i vägen!
Men det är väl bara bra, om det är människor och barnvagnar som fyller hela vagnen så får folk inte plats att läsa tidning heller! :wink:

Om nån då invänder att folk tar med tidningen för att läsa den senare så kan man lösa det genom att ha "seriekopplade" utgångsspärrar (varav ena raddan såna som busenkelt kan "plankas över" men som ändå är opraktiskt att passera åt fel håll) med tidningsställen placerade mellan dessa spärrar, så att man alltså bara kan ta tidning då man går ut men inte då man går in...
Jan Molin skrev:
M_M skrev: Jag kom just på en grej angående tidningsställ: vad finns bakom ryggstöden på de stolar som har ryggstöden vända mot vestibulerna? Stolarna lutar, det borde rymmas tidningsfack där, åtkomliga genom att man tar upp nån slags hål i vestibulinnerväggen.
Jag vill verkligen inte vara nedlåtande, men varför tror du att man skall göra ingrepp på vagnarna för antagligen sexsiffriga belopp bara för att få plats med en tidning? Hallå? Varför?
För att lära sig att om man gjort fel så får man göra om och göra rätt!

Metroproblemet torde inte varit helt obekant då C20 beställdes.

P.S. på vilket sätt skulle jag kunna veta att det rör sig om sexsiffriga belopp? Jag har frågat hur det ser ut utan att få något svar, och kan därmed inte veta vad det kostar.

Å andra sidan är ett sexsiffrigt belopp inte så farligt, 370 spänn per C20-vagn räcker för att få ihop ett sexsiffrigt belopp. Det har nog Metro råd att sponsra med om de vill vara kvar hos SL... (Annars kan man kanske införa tunnelbanebutlers och låta vinsten från sådan verksamhet gå till tidningsfack... :cheesygrin: )

En enklare lösning är förstås att städa ordentligare och dessutom komma med vetenskapligt gångbara bevis för att tidningarna verkligen utgör nån slags brandfara.

Om nu Metro utgör en brandfara så är väl 370:- per vagn en billig brandförsäkring?
Låst