Med erfarenheter från kommentarer från bussförare här i Stockholm, senast i morse, så antar jag att det var en cyklist som tyckte att han (eller, men mindre troligt, hon) borde ha förkörsrätt oavsett trafikljus, högerregel, filmarkering, trafikregler och annat "trams".Micki skrev:Själv var jag med om en annan spårvagnssak i dag. Dock inte en felåkning. När jag var cirka 100 meter från en korsning där en spårvagn troligtvis hade grönt ljus, hörde jag hur den signalerade i flera sekunder samtidigt som den körde ut i korsningen. Nån sekund efter att föraren slutat signalera, hörde jag hur föraren i de externa högtalarna på spårvagnen ropade "JÄVLA IDIOT". Jag såg dock inte vad som hände eller vad det var som var i vägen för spårvagnen eftersom jag inte hade fri sikt mot korsningen. Det verkade inte ha inträffat nån kollision. Det var rätt mycket folk i rörelse i området, så det var många som hörde det.
Hur ofta kör en spårvagn "fel"?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Re: Hur ofta kör en spårvagn "fel"?
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Re: Hur ofta kör en spårvagn "fel"?
Kan lika gärna varit en fotgängare som anser att denna står över allt vad trafikregler och lagar heter.LÅ1 skrev:Med erfarenheter från kommentarer från bussförare här i Stockholm, senast i morse, så antar jag att det var en cyklist som tyckte att han (eller, men mindre troligt, hon) borde ha förkörsrätt oavsett trafikljus, högerregel, filmarkering, trafikregler och annat "trams".Micki skrev:Själv var jag med om en annan spårvagnssak i dag. Dock inte en felåkning. När jag var cirka 100 meter från en korsning där en spårvagn troligtvis hade grönt ljus, hörde jag hur den signalerade i flera sekunder samtidigt som den körde ut i korsningen. Nån sekund efter att föraren slutat signalera, hörde jag hur föraren i de externa högtalarna på spårvagnen ropade "JÄVLA IDIOT". Jag såg dock inte vad som hände eller vad det var som var i vägen för spårvagnen eftersom jag inte hade fri sikt mot korsningen. Det verkade inte ha inträffat nån kollision. Det var rätt mycket folk i rörelse i området, så det var många som hörde det.