Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare) Allmänna forumregler
Bobjörk skrev:Har man bytt 2230 mot en annan? ...
Tillägg: "Nya" 2230 ser ut att vara gamla 2960.
Enligt bilderna verkar det som så.
Gallofobi - Rädsla för Frankrike, fransk kultur - Vem är inte det? Papafobi - Rädsla för påven - Bättre det än avven. Macrofobi - Rädsla för långa väntetider - Inget för SL-trafiken.
Vid en lugn promenad i Sumpan idag så kommer helt plötsligt 3 polisbilar på blåljus och tutor på Tulegatan och tvärstannar vid Tuletorget.
Strax efter kliver poliserna ut och tar på sig skottsäkra västarna och hjälmarna.
Strax efter kommer även helikoptern...men lika fort som dom kom så försvann de förmodligen mot östervägen i Solna.
På bild 8 1940
79376
Dessa bilar var på väg från Stadskajen till andra okända platser, alla kom nästan på rad.
Här kommer den sista bilen igen fast på Hamngatan.
79376
Gallofobi - Rädsla för Frankrike, fransk kultur - Vem är inte det? Papafobi - Rädsla för påven - Bättre det än avven. Macrofobi - Rädsla för långa väntetider - Inget för SL-trafiken.
Det var därför hade för mig att jag såg en nyare polisbil (en med nya lacken) där inne. För det fanns en eller hur?
Åbty skrev:Det var därför hade för mig att jag såg en nyare polisbil (en med nya lacken) där inne. För det fanns en eller hur?
Japp!
Då har jag inte börjat halucinera i alla fall.
Man visar gamla polisbilar i Gallerian för att göra reklam för Polismuseet som öppnar på Gärdet 29 September. I gamla telemuseets lokaler. (Tråkigt att det skulle läggas ner.)
Är det inte litet tidigt att slå på trumman nu, fyra månader i förväg?
Jag kollade in bilarna i Gallerian och läste bl.a. att de svar-vita bilarna infördes 1965 när polisen blev förstatligad. Innan dess köpte de lokala polisorganisationerna in bilar efter eget val.
Jag bidrar med att visa en reprisbild på en tysk polisbil:
LÅ1 skrev:Man visar gamla polisbilar i Gallerian för att göra reklam för Polismuseet som öppnar på Gärdet 29 September. I gamla telemuseets lokaler. (Tråkigt att det skulle läggas ner.)
Är det inte litet tidigt att slå på trumman nu, fyra månader i förväg?
Jag kollade in bilarna i Gallerian och läste bl.a. att de svar-vita bilarna infördes 1965 när polisen blev förstatligad. Innan dess köpte de lokala polisorganisationerna in bilar efter eget val.
Jag bidrar med att visa en reprisbild på en tysk polisbil:
Har "Farbror Blå" i Tyskland bytt ut sina tidigare grön - vita fordon mot silvermetallic - blå dito ?
/Bengt
Approaching the new Suburbia on light-rail track.
Återuppbygg VGJ nu !!
Ett tips, fota utan blixt så blir det inge refektioner t.ex från trafikskyltar och från båtsidan m.m.