Postat: torsdag 07 december 2006 10:45
Härligt!
Ett litet stiltips: Mittenbilden skulle må bra av en liten vit kant.

Ett litet stiltips: Mittenbilden skulle må bra av en liten vit kant.
Hela Sveriges spårvägsajt sedan 1996
https://forum.sparvagssallskapet.se/
Då kan jag glädja dig med att det kommer mer Ra längre fram.Kantorn skrev:Wow, det var snyggt! Ra-loket är något av ett favoritlok för min del! Och at få den där 70-tals-touchen på bilden - mer än snyggt!
Väntar med spänning på nästa sändningNerdBoy skrev:Då kan jag glädja dig med att det kommer mer Ra längre fram.Kantorn skrev:Wow, det var snyggt! Ra-loket är något av ett favoritlok för min del! Och at få den där 70-tals-touchen på bilden - mer än snyggt!
Fast du får tåla dig lite till, idag blev det visst ett ånglok igen.Kantorn skrev:Väntar med spänning på nästa sändning
Ja, titta, de hade jag missat.Slagpåse skrev:Hittade ingen semafor som kunde passa in tyvärr men jag hittade lite grejer som inte var bortagna:
Glöm inte att det ska vara spikspår med högst 34-kilosräl och skarvar. Dubbelspåret är däremot inte fel, och luftpumpen är nog bra att ha när man kör med tryckluftbromsade vagnar efter loket.NerdBoy skrev:Nu återstår väl egentligen bara att fixa perrongskyltarna, betongkanten på perrongerna, asfalten på perrongerna och betongslipers. Hur är det i övrigt, när blev det dubbelspår? Och hur är det med loket, visst är luftpumpen på sidan av loket ditsatt efteråt? Är de elektriska lyktorna original?
Man blir ju bara för glad när man se dessa kort!NerdBoy skrev:
Kantorn skrev:Man blir ju bara för glad när man se dessa kort!
Man kan ju lätt tro det av den gryniga bilden men det är faktiskt ett F-lok, närmare bestämt nr 701 som tillhör SKÅJ.Kantorn skrev:Det översta - är det Littera D eller?
Jag har ingen bild av det slaget klar men jag ska se vad jag kan göra.Kantorn skrev:Och angående Roslagsbanan - kan man önska sig mer av förra generationens el-tåg? De bruna? Eller är det förmycket begärt? Jag gillar dessa kort!
Här får du två bilder så länge. De var faktiskt gröna under bromsdammet på senare år, även om det kan vara svårt att se iblandNerdBoy skrev:Jag har ingen bild av det slaget klar men jag ska se vad jag kan göra.Kantorn skrev:Och angående Roslagsbanan - kan man önska sig mer av förra generationens el-tåg? De bruna? Eller är det förmycket begärt? Jag gillar dessa kort!
Tack! Underbart! Kvällen är räddad!daniel_s skrev:Här får du två bilder så länge. De var faktiskt gröna under bromsdammet på senare år, även om det kan vara svårt att se iblandNerdBoy skrev:Jag har ingen bild av det slaget klar men jag ska se vad jag kan göra.Kantorn skrev:Och angående Roslagsbanan - kan man önska sig mer av förra generationens el-tåg? De bruna? Eller är det förmycket begärt? Jag gillar dessa kort!
Jag uppskattar verkligen dina bilder och allt jobb du lägger ner på det, så jag ska försöka komma med ett litet tips utan att verka gnällig:NerdBoy skrev:![]()
Ja, till 1992. Motorvagn 33 var 73 år gammal när den gick sin sista planenliga tur. Men det fanns grindvagnar som var ännu äldre, t o m någon från 1800-talet!Kantorn skrev:Jo visst var de gröna - det var en ihopblandad minnesbild jag hade... Men några trävagnar fanns det också, det minns jag. Och de gick väl in på 80-talet, eller?
Väldigt trevliga bilder!daniel_s skrev:Här får du två bilder så länge. De var faktiskt gröna under bromsdammet på senare år, även om det kan vara svårt att se ibland