De nya giljotinerna (spärrarna), vid T-Centralen

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler

Vilket alternativ föredrar du

Gamla klassiska vändkors
4
9%
De nya 'giljotin'-spärrarna med glasdörrar
28
64%
Öppen spärrlinje (inga spärrar)
11
25%
Annan modell (beskriv gärna)
1
2%
 
Antal röster: 44

Användarens profilbild
Jonas
Inlägg: 221
Blev medlem: söndag 01 september 2002 18:38
Kontakt:

Re: Det enda kloka är

Inlägg av Jonas »

Spårvagnsmicke skrev:
Draken skrev:Nolltaxa och öppenspärrlinje

Varför?
*Slipper kassahantering = rånrisk
*Slipper dyra spärrombyggnader
*Man spar in halva ekonomiavdelningen på SL
*Folk ställer bilen

Listan kan göras längre, men klockan är mycket och jag har feber så sängen lockar...

Go natt!
Du glömde de allra bästa bitarna.
*Vård bara för de med feta konton
*Totalhavererad skola
Det har vi ju redan, så sådant behöver inte införas. :-)

/Jonas.
Användarens profilbild
Ulrik Berggren
Inlägg: 2939
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 12:05
Ort: Byn längs linjen vid havet
Kontakt:

Inlägg av Ulrik Berggren »

Föstår inte var den kommunala skolan kommer med i bilden... Men men. Nolltaxa inom SL kräver en kopiös utbyggnad först, och den kräver pengar, så det är nog bara att drömma att önska något slikt. Funkar i glesbygdskommuner där skolskjutsar kan merutnyttjas, men inte i storstäder, tyvärr. :(
/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
Användarens profilbild
TimK
Inlägg: 1368
Blev medlem: söndag 18 augusti 2002 10:41
Ort: Jackson i Mississippi, USA
Kontakt:

Inlägg av TimK »

Jonas skrev:
TimK skrev: En tunnelbanestation är inte riktigt lik en järnvägs- eller busstation, eftersom man i en tunnelbanestation är i spårets omedelbar närhet vilket inte behöver vara fallet med en järnvägsstation. Detta, att berusade personer utgör en fara för sig själv och andra när de vistas på tunnelbanans plattformar, gör att J har detta krav på tunnelbanan.

Mvh Tim
Nu är jag inte riktigt med här... De järnvägsstationer jag besökt har man varit synnerligen nära spåret - t.o.m. med möjlighet att korsa detsamma, så varför det skall krävas slutna spärrlinjer på en tunnelbanestation av den anledningen har jag mycket svårt att fatta...

/Jonas.
Fan att det ska vara så svårt.

En järnvägsstation består normalt av ett eller flera spår, men lika mycket av EN BYGGNAD SOM ÄR GANSKA AVSKILT FRÅN SPÅRET. Det brukar vara till byggnaden, där värmen finns, som uteliggare och dylika söker sig.

Detsamma gäller naturligtvis inte tunnelbanan, där "stationen" egentligen inte är mer än en perrong (eller ibland flera perronger).

-- Tim
Skriv svar