Margretebergshallen

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
alex87
Inlägg: 1208
Blev medlem: fredag 14 november 2008 11:25
Ort: Göteborg

Re: Margretebergshallen

Inlägg av alex87 »

darthjpp skrev:När jag passerade tidigare i(går)kväll stod två M32:or där en på spår 1 och en på spår 3 (inne i hallen) inne i hallen stod det dessutom två-tre pedalvagnar. Inga pedalvagnar stod ute.
De pedaler som står är rostsanering på.
Spårvagnsförare i Göteborg samt aktiv i Spårvägssällskapet Ringlinien som trafikpersonal.
Rätta mig om jag har fel, även solen har sina fläckar!
hej
Inlägg: 1727
Blev medlem: onsdag 12 juli 2006 19:12
Ort: Göteborg

Re: Margretebergshallen

Inlägg av hej »

Förra måndagen (13 mars) så började man åter sätta ut vagnar från Slottsskogshallen.
darthjpp
Inlägg: 591
Blev medlem: lördag 14 april 2012 23:15
Ort: Inom vallgraven

Re: Margretebergshallen

Inlägg av darthjpp »

hej skrev:Förra måndagen (13 mars) så började man åter sätta ut vagnar från Slottsskogshallen.
Fanns det någon orsak till att man inte använde Slottsskogshallen under vintern? Det förefaller dessutom som om M32:or har nattuppställning där.
Användarens profilbild
alex87
Inlägg: 1208
Blev medlem: fredag 14 november 2008 11:25
Ort: Göteborg

Re: Margretebergshallen

Inlägg av alex87 »

darthjpp skrev:
hej skrev:Förra måndagen (13 mars) så började man åter sätta ut vagnar från Slottsskogshallen.
Fanns det någon orsak till att man inte använde Slottsskogshallen under vintern? Det förefaller dessutom som om M32:or har nattuppställning där.
En av anledningarna till att man inte hade SLX som depå ett tag var för att man hade problem med tillsättning av servicepersonalen, och att det var förmodligen var tänkt att bara använda depån som rostsanering och uppställning av icke fungerande M32. Det står två M32 406 och 436 där nu, plockade på reservdelar och endast uppställda i väntan på nåt bättre.
Att man nu fick börja använda SLX igen berodde på att Majorna fick för många vagnrörelser och att boende runtomkring klagade på oväsen.
Spårvagnsförare i Göteborg samt aktiv i Spårvägssällskapet Ringlinien som trafikpersonal.
Rätta mig om jag har fel, även solen har sina fläckar!
Skriv svar