mickeb skrev:Inte tirader om andra platser där folk eventuellt är lyckliga hela dagen för att det finns en spårväg, eller sida upp och ner med tveksam argumentation, inkastade personangrepp och en lätt doft av rättshaverism.
Om det här syftar på mig så har jag en (moment 22-)fråga till er:
-Om jag inte svarar på TKOs tjat så gömmer jag mig men går jag i svaromål på dennes rätt många och häftiga angrepp så heter det "inkastade personangrepp" m m, ska jag strunta i att svara då?
Och, TKO, varför kan du inte läsa SL-rapporten om 4an först och kommentera sedan? Är det min uppgift att skriva av rapporten här så att du får vad du kallar för "riktiga argument"?
Jag har skrivit några jätteviktiga argument så som bättre miljö, mindre trängsel i T-banan, attraktivare färdmedel m m men det viftar du bort tills du har fått dina siffror! Jag underskattar dem inte men jag vägrar att bli tagen för "drömmare" etc för att jag tror på en spårväg även på de andra stomlinjerna och för att chocka ännu mer så påstår jag -just av erfarenhet från utlandet- att det kommer bli än fler resande på tex 4an än vad SL & Company kan räkna fram därför att när den attraktiva spårvägen väl står på plats så lockar den nya trafikantgrupper som diitills inte haft en tanke på att åka kollektivt!
Ekonomin är visst avgörande förstås men om det är något man kan lära av 40+ år med SL så är det att man inte exakt på personen kan räkna fram exakt hur många som kommer att resa med detta attraktiva färdmedel.
För övrigt anser jag diskution om antalet resande på stomlinjerna som ointressant då de alla passerat det berömda "gränssnittet" där det blir samhällsekonomiskt lönsamt med spårvagn. Då finns det annat och viktigare att spilla tid på så som tex själva utformningen av de planerade banorna!
Angående detta med "en lätt doft rättshaverism" så är det ytterligare en obekväm sanning som är tråkig att lyssna på och som innehåller sådana oviktiga saker som nepotism odemokratiska beslut och ett ganska stort mått av orealistisk (buss)fanatism bokstavligen in i döden för somliga beslutsfattare.
Då uppstår en liknande fråga: Ska jag strunta i att berätta om den "sanningen" när jag just kommit med sådana angrepp på tex (s) bara för att verkligenheten är för krass att lyssna på?
Jag har min berättelse, min "historia" och mina erfarenheter och den upplever jag som sann/verklig! Om den inte tål att belysas i dagsljus så ger man indirekt klartecken till att oskicket fortgår och då är vi inne på moral vilket är en något haltande tillgång hos både folk och politiker!
Avslutar med en upprepning tidigare ur denna tråd:
Jag är inte bitter! Jag har talat med Cedershiöld Wennerholm och för den delen SL med och givet att uppdraget med C-förlängningen är beslutat och grundinställningen till spårvägen nu är "uppdaterad" så tycker jag faktiskt att
vi nu äntligen är inne på rätt "spår" och detta även om jag tycker man kunde agera snabbare med tex 4an!
Vad man kan bli "bitter" på är sådana som Sthlms Handelskammare eller handlingsförlamade skeptiker inom Staden men jag oroar mig inte så mycket för dom egentligen därför att jag är övertygad om att deras dagar med sin förlegade syn är räknade!
Vad som däremot är sant är att jag
varit bitter
förut men precis som Björm skrev så har det grävts lite väl mycket i det förflutna iaf för min del och jag är också rätt trött på den biten men, ställer man frågor så är det väl ens rätt att svara utan att bli attackerad för det också!?
