Dagens bästa Naturbild!
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
- simonbertilsson
Antagligen. Någon groda är det i alla fall inte.NerdBoy skrev:Jag skulle gissa att det är en Vanlig padda.Bussmicke skrev:Förresten, är det en vanlig groda eller är det nån sort padda?
Ta gärna en titt på min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
Nä, jag bara skojade. Han tillhör det tama beståndet som lever i fångenskap på Skansen. De är inte särskilt skygga och säger egentligen bara ifrån när de inte vill bli klappade längre.NerdBoy skrev:En vild same gör fint utanför sitt bo. Jag fick smyga bakom en björnloka för att han inte skulle se mig och gömma sig.

Ja, titta, det är faktiskt två regnbågar på himmelen!

Ägare av Olympus FE160 och Sony DCR-HC24E.
Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
Klicka för större.
Oosterpark, Amsterdam (med typ en sextiodedels regnbåge):

Flickr-länk
Häger i Vondelpark, Amsterdam:

Flickr-länk
Oosterpark, Amsterdam (med typ en sextiodedels regnbåge):

Flickr-länk
Häger i Vondelpark, Amsterdam:

Flickr-länk
Mina bilder är ©Hannes R
”A developed country is not a place where the poor have cars. It’s where the rich use public transportation.”
Canon 5D MkII, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 100mm f/2.8 Macro, 100-400mm f/4.5-5.6 L, Sigma 12-24mm f/4.5-5.6
”A developed country is not a place where the poor have cars. It’s where the rich use public transportation.”
Canon 5D MkII, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 100mm f/2.8 Macro, 100-400mm f/4.5-5.6 L, Sigma 12-24mm f/4.5-5.6
-
Kanske imte världens bästa rent fototekniskt, men jag gillar stämningen i bilden - inte helt ovanligt, oväder utanför Gotland, men inne på land skiner solen... taget för en månad sen ungefär!

Obligatorisk nördfakta - Ägare av: Nikon D80, Canon EOS400D, Sony DSC-W1, Sony DSC-T9, Panasonic DMC-FZ30, Panasonic DMC-TZ2
Tokläckert.
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Nu när många av er har semester borde ni väl ha något att visa..
Under en runstenspromenad i Stav utanför Tungelsta fick man se denna Ladusvala.
Det var överhuvudtaget första gången jag någonsin har haft chansen att ta en bild på en svala och så hade man inte rätt kamera med sig..
Även om bilderna inte är de bästa behåller jag dem ändå så att man har nå´t i arkivet.

Under en runstenspromenad i Stav utanför Tungelsta fick man se denna Ladusvala.
Det var överhuvudtaget första gången jag någonsin har haft chansen att ta en bild på en svala och så hade man inte rätt kamera med sig..
Även om bilderna inte är de bästa behåller jag dem ändå så att man har nå´t i arkivet.

//Bussmicke.
Stolt ägare av:
Stolt ägare av:
En riktigt läcker bild får jag lov att säga.virtual1 skrev:Kanske imte världens bästa rent fototekniskt, men jag gillar stämningen i bilden - inte helt ovanligt, oväder utanför Gotland, men inne på land skiner solen... taget för en månad sen ungefär!
Verklighet och förhoppningsvis ingen efterredigering.
Slagsmål mellan en kamel och en kulan ledde till kulanens död på Högholmen (djurparken i Helsingfors) igår.

Till vänster kamelhanen som bet ihjäl den unge kulanhingsten (bilden tagen för drygt en månad sedan, varningsskyltar för bitande kameler fanns redan då). Hingsten hade tagits till Högholmen i våras medan de två kamelerna och de tre kulanstoarna levt i samma inhängnad i flera års tid. Orsaken till fejden lär vara testosteronturbulenser. I detta nu finns inga planer på att skilja åt kamelerna och kulanerna.
Piirka
---------------
Språklektion 481
i detta nu - för tillfället

Till vänster kamelhanen som bet ihjäl den unge kulanhingsten (bilden tagen för drygt en månad sedan, varningsskyltar för bitande kameler fanns redan då). Hingsten hade tagits till Högholmen i våras medan de två kamelerna och de tre kulanstoarna levt i samma inhängnad i flera års tid. Orsaken till fejden lär vara testosteronturbulenser. I detta nu finns inga planer på att skilja åt kamelerna och kulanerna.
Piirka
---------------
Språklektion 481
i detta nu - för tillfället
- simonbertilsson
Solnedgång över kornfältet [Bild]

Medan jag väntade på att köra fram traktorn till tröskan för tanktömning, tog jag den här bilden
Ta gärna en titt på min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
Re: Solnedgång över kornfältet [Bild]
Vad tröskas nu i Skåne?simonbertilsson skrev:Medan jag väntade på att köra fram traktorn till tröskan för tanktömning, tog jag den här bilden